אין עוררין על כך שמה שהופך עסק למשגשג הם האנשים שעובדים בו. עובד מאושר נוהג להוציא מעצמו את המיטב בסביבת העבודה, אינו מחליף את מקום העבודה ואף מגדיל ראש במרבית המקרים. מחקר חדש שהתפרסם היום (ראשון) מדד את האושר של עובדים במדינות שונות בעולם וחשף את הגורמים המסבים אושר במקום העבודה. 



לפי המחקר שערכה חברת ההייטק הישראלית 'dapulse', כדי לשמור על עובדים מאושרים צריך לאפשר להם ללמוד ולהתפתח במקום העבודה. סיבות נוספות מתוצאות המחקר התורמות לתחושת האושר הן - בסדר יורד: תעסוקה בתחום שיש לעובד תשוקה לגביו, עבודה בחברה המייצרת שינוי חיובי בעולם, תחושת הכרה אישית, עבודה בחברה מובילה בתחומה ואיזון בין עבודה לחיים הפרטיים. למרבה ההפתעה, השכר הוא הגורם שהכי פחות משפיע על מידת האושר בעבודה.




"עובדים מאושרים - יעילים ונאמנים יותר"




הסקר בוצע בקרב 10 אלפים עובדים מ-136 מדינות. החברה גם ערכה השוואה בין עובדי המדינות השונות שהשתתפו בסקר מול מקביליהם ברחבי העולם ומתברר שהישראלים נמנים בין העובדים היותר מאושרים בעולם.



במקום הראשון בכמות העובדים המאושרים נמצאות אוסטרליה והמדינות הסקנדינביות - נורבגיה, דנמרק ושבדיה. את המקום השני חולקים עובדי ישראל עם העובדים בארה"ב. במקום השלישי מדורגים עובדים בדרום אמריקה, בעיקר במקסיקו וארגנטינה. במקומות הרביעי עד העשירי נמצאות בסדר יורד אוסטריה, הולנד, פינלנד, אנגליה, בלגיה, צ'כיה וצרפת.



לדברי רועי מן, מנכ"ל החברה שביצעה את הסקר: "העובדים הישראלים נמצאים במקום טוב בעולם מהסיבה שאחד הדברים שתורמים לאושר בעבודה הוא היכולת של אדם להתבטא ולהשפיע, וזה משהו שטבוע בתרבות הישראלית בניגוד למקומות אחרים בעולם. לאושר בהחלט יש השלכות, עובדים שמאושרים בעבודה יפגינו מוטיבציה גבוהה יותר וכפועל יוצא יהיו יעילים יותר, נאמנים יותר, מחויבים כלפי מקום העבודה וישמשו כשגרירים של החברה".