מדינה ללא הפסקה: ניתוח של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שהוצג הערב (ראשון) ב"החדשות", חשף תמונה עגומה ביותר בכל הקשור לתעסוקתם של אזרחים ישראלים רבים, ובעיקר זו של צעירים. 



לפי הדיווח, בישראל יש כיום 100 אלף אזרחים שעובדים שבעה ימים בשבוע, כלומר, ללא יום מנוחה, כאשר יותר ממחצית מהם הנם שכירים, זאת בניגוד לחוק. מתוך אלה, 59% העידו שהם "מתקשים לתפקד במשפחה".



בתוך כך, מתברר גם כי 600 אלף בני אדם בארץ עובדים ביום שבת. עוד עולה כי 20% מהצעירים בגילאים 20-29 עובדים ביום זה, כך שככל שהגיל עולה היקף העבודה בשבת יורד, וגם כי 25% מהרווקים עובדים ביום המנוחה. 


בהקשר זה, יש להזכיר כי בשבועות האחרונים מתרחש מאבק סביב חוק המרכולים, שיחייב, אם יעבור בקריאה שנייה ושלישית, סגירת חנויות בכל הערים ברחבי ישראל, מלבד ת"א.

היום התברר כי מסתמן שישנה הסכמה חלקית בקרב ראשי מפלגות הקואליציה ביחס לפשרה סביב החוק. גורם בקואליציה מסר היום כי הושגה הסכמה על החרגת חנויות הנוחות מהחוק, שאמור להגיע מחר לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. עם זאת, יש לציין כי נמשך עדיין הוויכוח על החרגת העיר אילת מהצעת החוק בשל התנגדות החרדים.

בעקבות ההסכמות המסתמנות בנושא, בקואליציית "שבת שוויון" תקפו בחריפות את ראשי הסיעות החרדיות והדתיות ואומרים כי הקואליציה קיימה "מכירה פומבית הפוכה", ומכרה את השבת, עקרונותיה וסמלה ההיסטורי למרכיבים בקואליציה במחיר השבת.