עובדי לשכת התעסוקה באשדוד שברו לאחרונה שיא מקומי ושילבו אישה שעברה את גיל 80 בשוק העבודה. מנהל הלשכה אלדד כנפו ואנשי שירות התעסוקה הופתעו כאשר בחודש שעבר, לצד דורשי העבודה שפוקדים את הלשכה בשגרה, הגיעה גם תושבת העיר בת גיל הזהב, אנה ולנטי. ולנטי, עולה ותיקה שהגיעה לישראל בשנת 1979 מצרפת, פגשה את אנשי שירות התעסוקה במקום כאשר בפיה בקשה ברורה: לחזור לעבודה ובהקדם. ולנטי מספרת: "אני דוברת מספר שפות, ובעבר עבדתי כמתורגמנית במספר מקומות. אמרתי לעובדי הלשכה שהייתי שמחה לחזור לעבודה בתחום".



להפתעתם של העובדים בלשכת התעסוקה בדיוק באותם ימים נפתחה משרה המתאימה לבקשתה של אנה. היא זומנה לכמה ראיונות עבודה, ובסופם קיבלה את הבשורה המרגשת שהתקבלה לעבודה ההולמת את כישוריה ותחזור לעבוד כמתורגמנית.



"אני חוזרת לעבודה כי אני מאמינה שיש לי עוד כוחות ויכולת לתרום מניסיוני למקום עבודה", אומרת ולנטי ומוסיפה קריאה לבני גילה: "אני מקווה שעוד עובדים מבוגרים יאמינו בעצמם וישתלבו בעבודות שבהן יתרמו מניסיונם".



במקביל לעבודתה ולנטי מספרת גם על חיים עמוסים. נוסף למשפחתה הענפה, שמונה עשרה נכדים וחמישה נינים, ולנטי ממלאת את זמנה בהתנדבות עם חיילים ובאגודה למלחמה בסרטן, "למרות העבודה החדשה - אמשיך להתנדב", היא מוסיפה.



​​"המהות של שירות התעסוקה היא טיפול בפרט, ומדיניות השירות שלנו מתומצתת לדבר אחד – לשים את הלקוח במרכז", אומר בועז הירש, מנכ"ל שירות התעסוקה. "סיפור ההצלחה שלנו עם הגברת ולנטי מראה על תרגום אפקטיבי של המדיניות למציאות עבור הקהל שלנו בלשכות".