על התכנית והמלגות
התכנית, שנועדה להגדיל את מספרם של בני העדה הבוכרית בספסלי הלימודים ולאפשר להם לרכוש השכלה גבוהה המהווה מפתח לעצמאות כלכלית ולהשתלבות בחברה, תושק באירוע חגיגי בהשתתפות בכירי העדה, במהלכו יוענקו לסטודנטים המלגות.  

תכנית "טללים" הינה פרי יוזמה משותפת של קונגרס יהודי בוכרה ופורום הקצינים עולי בוכרה בשיתוף עם המכללה למינהל. 

יהודה בלוי מנכ"ל קונגרס יהדות בוכרה בירך על שיתוף הפעולה: "השילוב בין הגורמים המובילים והחזקים בקהילה הבוכרית בשיתוף עם אחד ממוסדות ההשכלה הוותיקים והמובילים בארץ יסלול עבור בני העדה הבוכרית את הדרך לשוק העבודה ויישא פירות לטובת כולנו. אני רוצה להודות לשושנה שמחיוב שמנהלת את תכנית "טללים" ולאל"מ אלכס מלאייב שמוביל את הפרויקט מטעם פורום הקצינים על המסירות והעשייה. תודה גדולה גם לרו"ח רוני דיוה מנכ"ל המכללה למינהל שנרתם להרים פרויקט חברתי-ערכי מהמעלה הראשונה".

מלגת הלימודים ממנה ייהנו הסטודנטים בני העדה הבוכרית הינה מלגת לימודים מלאה, שתכסה את שנות הלימוד הנדרשות למסלולי הלימוד להנדסאים של המכללה למינהל. 
המלגה אף כוללת את עלות לימודי המכינה למגמות ההנדסאים כך שגם סטודנטים הנדרשים להשלמות לימודים יוכלו ליהנות ממנה. 
מנכ"ל המכללה למינהל רו"ח רוני דיוה: במשך שנים סייעה המכללה למינהל למאות אלפי ישראלים להשתלב בשוק העבודה וזו הסיבה שנרתמנו לתכנית "טללים", בה אני רואה שליחות ומחויבות מוסרית. מדובר בפרויקט ערכי בעל חשיבות אדירה שיקל על בני ובנות העדה הבוכרית למצות את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם.   
תכנית טללים כוללת גם מסלול ייחודי ללימודי הנדסאי מכשור רפואי. 
לצד מימון מלא של תכנית הלימודים, תפתח המכללה למינהל כיתה מיוחדת ללימודי הנדסאי מכשור עבור בני ובנות העדה הבוכרית. 
בנוסף, ובשיתוף פעולה עם בית החולים תל השומר שנרתם כשותף לתכנית יוכלו ליהנות בוגרי תכנית "טללים" מהתמחות במרכז הרפואי, שגם במימונה תסייע התכנית.

אל"מ אלכס מלייב יוזם התכנית ומנהל תכנית טללים מטעם פורום הקצינים עולי בוכרה: "תכנית טללים היא בשורה גדולה לעדה הבוכרית ואני רואה בה לא פחות ממהפכה. היא מאפשרת לבני ובנות העדה לרכוש מקצוע לחיים ותסייע להם להשתלב בשוק העבודה. ההוכחה הטובה ביותר לכך שמשהו טוב קורה כאן היא שיש לנו כבר כ 60  נרשמות ונרשמים והיד עוד נטויה. אני קורא לבני ולבנות העדה לא לוותר על ההזדמנות האדירה שנמצאת בפניהם". 
 
עוד מוסיך מלייב: ”אנחנו עושים מאמצים גדולים כדי לסייע לבני הקהילה להיטמע כשווים בחברה ואחד הכלים המשמעותיים לכך הוא באמצעות השכלה איכותית. התעקשנו על פתיחת מסלול מכשור רפואי ייחודי לנשים בנות העדה כדי לאפשר לנשים בנות העדה לרכוש השכלה ולצאת לשוק העבודה. אני רוצה להודות לשושנה שמחיוב ויהודה בלוי מקונגרס יהדות בוכרה, לרוני דיוה מנכ"ל המכללה למינהל שהתגלה כחבר אמת של העדה ולדודי נאמי שמוביל את התוכנית מטעם המכללה למינהל שדאגו להפוך את תכנית "טללים" מחזון וחלום למציאות”.

מנהלת תכנית "טללים" מטעם קונגרס יהודי בוכרה, שושנה שמחיוב: ״נתנו לבני הקהילה הזדמנות לפתח את עצמם ולרכוש השכלה והם לקחו אותה בשתי ידיים. אני גאה במיוחד על ההיענות הגבוהה של נשים מהעדה שנרשמו בכמויות נכבדות לתכנית ובחרו לקדם את עצמן ולפתח קריירה וזה לא מובן מאליו. אני מקווה ששיתוף הפעולה הנהדר שנרקם בין הקונגרס, פורום הקצינים והמכללה למינהל יימשך עוד שנים רבות לתועלת כולנו״.

הכתבה בשיתוף המכללה למנהל