הרשת החברתית פייסבוק חשפה אתמול (ראשון) לראשונה את היקפי פעילותה בארץ. לדברי מנכ׳׳לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, ישנם ארבעה מיליון משתמשים ישראלים פעילים. בנוסף, מתברר כי שלושה מיליון מתוכם נכנסים מדי יום לרשת החברתית.



כיום ישנם 20 עובדים בחברת פייסבוק העוסקים בשוק הישראלי, כאשר חלקם יושבים במטה החברה בדבלין שבאירלנד. עם זאת, עד סוף השנה צפויים להצטרף עשרה עובדים חדשים. במסגרת פעילותה של פייסבוק בשוק המקומי הוחלט על הקמת מרכז פיתוח להכשרת בתי עסק, משרדי פרסום וגופים ציבוריים בשימוש בפלטפורמה של פייסבוק. "מדובר ברעיון ייחודי של הצוות בישראל ואני מאמינה שמדינות נוספות יאמצו אותו", אמרה תאני.



לדבריה, "ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם בשימוש בטכנולוגיה כבסיס לשיווק והפצה פרסומית. האתגר הוא לדעת לבנות מותג כדי לבלוט על פני כל המתחרים".

רואי טיגר, מנכ"ל מרכז הפיתוח הישראלי, אומר כי עד סוף 2015 יגדל בכ־50% מספר העובדים במרכז: ״הצוות מעורב בפרויקטים המשפיעים ברמה גלובלית ואנו עובדים בשיתוף מלא עם הצוותים בחו"ל". בין המיזמים שעומדים על הפרק: רישות חמישה מיליארד אנשים בעולם שעדיין אינם מחוברים לאינטרנט.
לאחרונה החל הצוות הישראלי להוביל גם פיתוח פרויקט חדש המאפשר לאנשים להודיע במהירות על מצבם בעת אסון טבע, שאף הופעל החודש לראשונה במהלך פגיעת הוריקן "פאם" באיי ונואטו.