מחיר הנסיעה במנהרות הכרמל יתעדכן שוב מחר והתושבים זועמים. בחברת כרמלטון, שמפעילה את כביש המנהרות, מסבירים כי מדובר בעדכון רבעוני ולא בעלייה נוספת במחיר. אולם התושבים, אשר יידרשו לשלם החל ממחר 8.66 ש׳׳ח לכל קטע ו־17.32 ש״ח לנסיעה כולה, טוענים כי המחירים, שעלו כבר כמה פעמים מאז נפתחו המנהרות, בלתי הגיוניים. חלק מהנהגים מצביעים בדוושת הגז ומדירים את רכביהם לכבישים עירוניים, שם אינם נדרשים לשלם.



לפני חודשים אחדים הקימה רותי בנין, תושבת עתלית שליד חיפה, דף מחאה בפייסבוק כנגד עליית מחירי הנסיעה במנהרות, שאותה היא מגדירה "שערורייתית". בדף החברים המכונה "מחאת מנהרות הכרמל", המונה כבר כ־30 אלף איש, מופצים בכל עת גם כתובות למשלוח תלונות בנושא לשרים ולחברי כנסת. בנין מספרת כי בימים האחרונים, לאחר שנודע על עדכון המחיר החדש, היא עדה לגל נוסף של תגובות זועמות מתושבי האיזור.



"מנהרות הכרמל נפתחו לתנועה בדצמבר 2010, אז עמדו המחירים על 5.70 לקטע אחד. מאז עלה המחיר כמה פעמים וזה לא משנה אם מגדירים לנו את זה כ׳עדכון מחיר' או כ׳עלייה'", אומרת בנין. בעמוד הפייסבוק של מחאת המנהרות מבקשים בנין וחבריה מהנהגים להחרים את המנהרות. ״עכשיו המחאה מתעוררת שוב עם עליית המחיר. רק אם נחרים את הנסיעה, נוכיח את החוזק שלנו כעם ובמיוחד כתושבי האזור. המחאה תסתיים אם במשך חודש או אפילו שבוע לא ניכנס למנהרה. אין לי ספק שהם יורידו את המחיר, ולכן נמשיך את המחאה בפייסבוק ומחוצה לו".



מחברת כרמלטון נמסר בתגובה: ״פרויקט מנהרות הכרמל פועל מכוח הסכם זיכיון שנחתם מול מדינת ישראל, ואשר מגדיר את כלל התנאים להפעלתו לרבות נושא התעריפים, ואת אופן הצמדת תעריף אגרת הנסיעה למדד הרבעוני. בהתאם להנחיות הללו ולעליית מדד המחירים לצרכן, החל מיום 1 ביולי 2015 יעודכנו תעריפי האגרה״.