האם יכול להיות שמוצרי מזון שקניתם מכילים פחות מהמשקל הנקוב על האריזה?
הגולש אורן יצחקיאן פרסם היום (שבת) ברשת הפייסבוק סרטון בו הוא מראה כי שתי קופסאות קוטג' של חברת תנובה שרכש, מכילות פחות קוטג' בצורה משמעותית. 
בססטטוס שצירף כתב יצחקיאן: "אני מפיץ את הסרטון הזה כדי שכל לקוחות חברת תנובה ישימו לב שהם אכן מקבלים תמורה כמותית למשקל המוצר שהם רוכשים בהתאם למה שחברת תנובה רושמת על המוצרים".

"לאחרונה שמתי לב שהקוטג' שאנו רוכשים במשקל 125 גרם (כמו שתנובה מצהירה על גבי המוצר) אינו שוקל כפי שהם מצהירים והמשקל הרבה יותר קל".
"החלטתי שבכל פעם שנרכוש קוטג', לשקול את המוצר לפני פתיחתו וגיליתי שזה לא מקרה יחיד ומקרה זה חוזר על עצמו בכל פעם", הוא הוסיף.
 

כיצד חברת תנובה מטעה את ציבור לקוחותיה.שלום, אני מפיץ את הסרטון הזה כדי שכל לקוחות חברת תנובה ובכלל כל צרכן של כל חברת אוכל בכלל ישימו לב שהם אכן מקבלים תמורה כמותית למשקל המוצר שהם רוכשים בהתאם למה שחברת תנובה רושמת על המוצרים.לאחרונה שמתי לב שהקוטג' שאנו רוכשים במשקל 125 גר' (כמו שתנובה מצהירה על גבי המוצר) אינו שוקל כפי שהם מצהירים והמשקל הרבה יותר קל.החלטתי שבכל פעם שנרכוש קוטג', לשקול את המוצר לפני פתיחתו וגיליתי שזה לא מקרה יחיד ומקרה זה חוזר על עצמו בכל פעם.פעם שקלתי משקל של 79 גר' ופעם אחרת משקל של 89 גר' ואז הבנתי שחייב לשתף את הציבור והחלטתי לתעד את הפעמים הבאות.בסרטון זה ניתן לראות 2 מוצרי קוטג' שבמקום משקל של 125 גר' נמדד בפועל בקופסא אחת 86 גר' ובשניה 100 גר'.יש שיטענו שזו טעות בקו הייצור או בכיול המכשירים שלהם, אך אני מאמין שחברה בסדר גודל כמו תנובה שמרוויחה מיליונים צריכה לפחות שיהיה לה בקרת איכות כמו שצריך כדי למנוע מקרים אלו שבסופו של דבר באים על חשבון הכיס של הצרכן.נא בידקו בביתכם את המוצרים ושקלו אותם כדי לבדוק אם יצא לכם מקרה דומה, אם כן תעדו והעלו סרטון.שתפו כמה שיותר כדי להעלות מקרה זה לתשומת לב הציבור וכדי שחברת תנובה תדע לעתיד לא להרוויח כסף על חשבון הציבור.בברכה,אורן יצחקיאן.

Posted by Oren Itzhakian on Friday, July 17, 2015

במדידה שערך יצחקיאן, נראה כי שתי קופסאות שוקלות פחות ממה שכתוב - אחת שוקלת 86 גרם והשניה כ-100 גרם. 
יצחקיאן כתב: "אני מאמין שחברה בסדר גודל כמו תנובה שמרוויחה מיליונים צריכה לפחות שתהיה לה בקרת איכות כמו שצריך, כדי למנוע מקרים אלו שבסופו של דבר באים על חשבון הכיס של הצרכן". בסוף הפוסט הוא פנה לגולשים וביקש: "נא בידקו בביתכם את המוצרים ושקלו אותם כדי לבדוק אם יצא לכם מקרה דומה, אם כן תעדו והעלו סרטון. שתפו כמה שיותר כדי להעלות מקרה זה לתשומת לב הציבור וכדי שחברת תנובה תדע לעתיד לא להרוויח כסף על חשבון הציבור".

מחברת תנובה נמסר בתגובה: "על פי בדיקות שערכנו הערב על שורה של מוצרים וכן על פי דו"ח שקילה של החודש האחרון ממפעל הייצור, משקל הקוטג' באריזה אישית הוא תקין ועומד על 125 גרם. תנובה מבצעת בדיקות בקרת איכות קפדניות לפני יציאת המוצרים מן המחלבה המוודאות, בין היתר, את משקל מוצרינו. יחד עם זאת, אנו נבדוק את פרטי המקרה המדובר ונעמוד בקשר מול הלקוח".