מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את חוק "לבנת פורן"  המגביל את שכר המתווכים בתביעות רפואיות. החוק חל על עורכי דין וחברות מימוש זכויות שגובות כיום בין 20% ל-30% מקצבת נכה. 

עוד קובע החוק, כי לא ישולם שכר טרחה לפני שקיבל הלקוח כספים בפועל מהביטוח הלאומי. סעיף זה נקבע מאחר וחברות למימוש זכויות ועורכי דין דרשו את רוב שכר הטרחה בבת אחת ואילצו לקוחות לשלם סכומים גדולים בטרם החלו לקבל בפועל את קצבת הנכות.
במקרה שאדם נפטר, לא תידרש משפחתו להמשיך ולשלם שכר הטרחה. זאת בניגוד למצב הנוכחי בו נדרשה משפחת הנפטר להוסיף ולשלם לאחר מותו.

כמו כן, לא ייגבה תשלום נוסף עבור חוות דעת רפואיות שיספקו החברות למימוש זכויות ויונהג חוזה אחיד וברור בין מבקש השירות לבין חברות המימוש ועורכי הדין.
בנוסף, המדינה תעניק סיוע משפטי חינם לכל אזרח שייקלע לסכסוך משפטי עם המתווך (עו"ד או חברה למימוש זכויות).
במסגרת הרפורמה הוסכם עם הביטוח הלאומי כי יינתן ייעוץ חינם למיצוי זכויות רפואיות בכל אחד מסניפי הביטוח הלאומי. הייעוץ נועד לאפשר לכל אזרח לקבל את המידע לגבי זכויותיו.
יוקמו מרכזי "יד מכוונת" נוספים בדרום הארץ בתוך חודש ובמרכז הארץ בשנה הקרובה, בנוסף לזה שפועל כיום בחיפה: אלו הם מרכזי מימוש זכויות רפואיות פרטיים המספקים שירות דומה לשירותי חברות המימוש הגדולות, אך מסובסדות על ידי הביטוח הלאומי וחיצוניות לו.
מכניסת החוק לתוקף יבוצע מחקר מקיף על השפעות החוק, על תרומתו לציבור הזכאים לקצבה ועל היקף וגובה הקצבאות הניתנות על ידי הביטוח הלאומי. 
ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) שיזם את החוק יחד עם ח"כ חיים כץ (הליכוד), כיום שר הרווחה, אמר היום: "שמנו קץ לשכר הטרחה החזירי" וקרא לציבור להשהות את הפניות למתווכים: "חברות מימוש הזכויות ולבנת פורן בראשן הפעילו בחודשים האחרונים קמפיין פרסום אגרסיבי על מנת למלא את כרסם בכמה שיותר לקוחות החתומים על שכר טרחה מופרז וחזירי. אל תפלו בפח, בעוד ארבעה חודשים יכנס החוק לתוקף ומי שיחכה יוכל לחסוף 10,000 שקלים והרבה יותר".