"המאכל הלאומי" של ישראל הוא אולי פלאפל, אך מסתבר כי הישראלים אוהבים לאכול בשר - והרבה. מדו"ח מיוחד אשר התפרסם לאחרונה וסקר את כמויות הבשר אשר אוכלים תושבי המדינות השונות החברות ב-OECD עולה כי ישראל נמצאת במקום השלישי בדירוג, הרבה לפני מדינות אירופה, ואפילו דרום אמריקה. האם המקום השלישי הוא "מכובד" או אולי דווקא ההפך - זו כבר שאלה אחרת.

הדו"ח המיוחד סקר, כאמור, כמה בשר אוכלים תושבי המדינות החברות ב-OECD, כשההגדרה "בשר" כוללת בקר, עופות, חזיר ובשר כבש (ללא דגים ופירות ים). על פי הדירוג, העם הקרניבורי ביותר בעולם הם האוסטרלים - שם אוכלים האזרחים בממוצע 92.9 קילוגרם בשר בשנה (מעל 250 גרם בשר בממוצע ביום לכל אחד מהאזרחים). במקום השני נמצאת ארה"ב, שם אכלו האזרחים בממוצע 90.9 ק"ג בשר במהלך שנת 2014.

לכתבה באתר פורבס 
למקום השלישי, כאמור, הגיעו הישראלים - אשר אכלו במהלך השנה 86 קילוגרם בשר (235 גרם בשר בממוצע מדי יום). על פי הדו"ח, ישראל הקדימה כמה מהמדינות בעלות המוניטין המוביל בעולם בתחום הבשר - לרבות ארגנטינה (במקום הרביעי בדירוג, 84.6 ק"ג בשר בשנה בממוצע לאזרח) אורגוואי (במקום החמישי) וברזיל במקום השישי. בישראל אוכלים, מסתבר, כמעט פי 2 בשר מאשר בסין - שם אכלו האזרחים בשנת 2014 48.8 ק"ג בשר בממוצע בלבד (כ-130 גרם ליום).

רוסיה, אשר הגיעה למקום ה-13 בדירוג, היא הנציגה היחידה של יבשת אירופה ב-15 המדינות הקרניבוריות ביותר - כשכל יתר מדינות היבשת נמצאות הרחק מאחור, עם צריכת בשר נמוכה בהרבה. בעוד באירופה מקושרת צריכת הבשר הנמוכה עם הרגלים תרבותיים, גם מדינות אפריקה נמצאות בחלקו התחתון של הדירוג, שם מצביעים עורכי הדו"ח על מצבם הכלכלי של האזרחים כגורם עיקרי לצריכת הבשר הדלה. 

לכל הכתבות באתר פורבס