כשרטוב וקר בחוץ דווקא העור שלנו הוא זה שנוטה להתייבש. הסיבה לכך בדרך כלל היא החימום שאנחנו מפעילים בבית ובמשרד. אז נכון שהטמפרטורות בימים אלה לא נמוכות מדי, אבל כבר ניתן לראות את השפעות החורף על עור הפנים והגוף שלנו. וכמה שזה מפתה להתכרבל על הספה עם שוקו חם ולהשקיף על מזג האוויר הסוער, רובנו חייבים לוותר על התענוג ולהמשיך בשגרת החיים התקינה. על כן, דווקא עכשיו חשוב להקפיד על שגרת טיפוח יומיומית אשר תעזור לנו לעבור את התקופה הקרה בלי להגיע למצבי יובש , גירוי והתקלפות העור.



כחלק משמירה על שגרה, הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא לבדוק את הקרמים שלנו. הרי הקרמים ששימשו אותנו נאמנה בקיץ ברוב המקרים לא יתאימו לנו גם בחורף. הסיבה לכך היא שבקיץ אנחנו בוחרים בדרך כלל בקרמים קלילים יותר ובמרקם פחות עשיר. כמו כן, בחורף אנחנו נוטים להתפנק על מקלחות ארוכות בטמפרטורות גבוהות מהרגיל. ובעוד אנחנו מחממים את הגוף, העור שלנו מאבד לחות. לכן מומלץ דווקא לקצר את זמן המקלחת, או לפחות להוריד מעט את הטמפרטורה של המים. ואם כבר מים, אז חשוב שתקפידו לשתות לאורך כל החורף. המים מסייעים לעור להישאר צעיר וגמיש.



לא רק העור שלנו סובל מנזקי הקור, אלא גם השיער. אצל רבים מהאנשים החורף מלווה בקשקשים וביובש. זה הזמן להשתמש ביותר חומרים מכילי לחות, ולהשתדל לייבש את השיער באופן טבעי ולא במייבשים שמזיקים לשערה. כדי למנוע קשקשים ולהיפתר מהם, עסו את הקרקפת בשמן חם או במיץ סחוט מחצי לימון (וחכו דקה לפני השטיפה), לפחות פעם בשבוע. אם אתם סובלים מקצוות מפוצלים, שתי כפיות של שמן זית (חמות) על הקרקפת יעשו את העבודה ויצילו אתכם מהזוועה.



גם ציפורניים מתפצלות נפוצות בעונה זו, וגם כאן התשובה היא לחות לחות ועוד קצת לחות. אם אתם מטפלים בבית ומוותרים על המניקוריסטית, גם כאן שמן זית יכול לרכך את העור מסביב לציפורן ומזין את הציפורן.





טיפים - דפנה קינקס, מנהלת ההדרכה של קליניק, מביאה לנו כללים לשמירה על עור מפני יובש:


1. הימנעו מחימום יתר כדי לשמור על הלחות של העור.



2. שימו דגש על אזורים הנוטים ליובש, והשתמשו בקרמים ייעודים לכל אזור.



3. למרות הנטייה לשכוח, גם בחורף חשוב לשים מקדם הגנה שישמור עלינו מיובש שנוצר בעקבות חשיפה לשמש.



4. הרגליים סגורות כל היום בנעליים, ולכן מומלץ להקפיד לייבש את כף הרגל טוב טוב במגבת לאחר הרחצה. אל תשכחו לעבור עם המגבת גם בין האצבעות כדי למנוע פטריות.



5. רככו את כפות הרגליים בעזרת שמן או קרם עשיר. עשו זאת בכל ערב אחרי המקלחת. אם יש לכם עור קשה וסדוק, מומלץ לעשות פילינג אחת לשבוע.



6. גם עור הפנים שלנו זקוק לפילינג. בחורף אפשר לבחור בפילינג עמוק ועשיר יותר. אם אתם מורחים אותו בבית, מומלץ לעשות זאת בסוף השבוע, כך תוכלו לחזור לשגרה ללא אדמומיות.



7. זהו זמן למסכות ניקוי מטהרות להרגעת העור, וכן למוצרים המכילים פרה־רטינול וויטמין C. בנוסף מובן שיש להשתמש באופן קבוע בקרמים ליום וללילה.



8. מומלץ להשתמש במוצרים ללא בישום כדי לא לגרום לגירויים נוספים.



9. מומלץ להשתמש באל־סבון עדין, נוזלי או מוצק שאינו מייבש את העור.