קדחת הקניות של הבלאק פריידיי שברה את האינטרנט: מכירות מהסחר האינטרנטי הסתכמו בלא פחות מ-1.73 מיליארד דולר, כש-57% מתוכם הגיע מגלישה במכשירים ניידים. סך כל המוצרים שנקנו הסתכם ב-822 מיליון דולר, יותר מ-15 אחוז מאשר בשנה שעברה. הנתונים, לפי אדובי דיגיטל אינדקס, מבוססים על 180 מיליון ביקורים ביותר מ-4,500 אתרי קמעונאים. עוד אומרים באדובי כי התנועה בחנויות עצמן באופן פיזי - הואטה.
 קדחת הקניות התבצעה לא רק באתרי החברות, אלא גם דרך המייל: אימיילים של קמעונאים דחפו יותר מ-25% מהקונים מאשר בשנה שעברה ותרמו ליום קניות אינטרנטי עצום, כש-37% מהקניות הגיעו מטלפונים ניידים ומטאבלטים, כך ציינה תמרה גפני, אנליסטית ראשית באדובי. קמעונאים מצפים לשחרר יותר מוצרים במהלך היום כדי להאיץ את הקניות, כשהציפיות לסגירת בלק פריידיי ייסתכמו בסך של 2.7 מיליארד דולר.
גורמים בחברת ייעוץ פיננסית סיפרו כי "אנחנו רואים את זה כהוכחה לכך שצרכנים קונים מוקדם יותר ובכמות גדולה יותר דרך האונליין. אנחנו מאמינים שהעמידה בתורים מאבדת את כוח המשיכה שלה".

הצפי לקניות המקוונות - 95 מיליארד דולר

נתח נכבד מהקניות מתבצעות באינטרנט ועל פי חברת המחקר פורסטר, סך הקניות המקוונות בעונת הקניות של 2015 צפוי להגיע ליותר מ-95 מיליארד דולר, 11% יותר מאשר בעונת הקניות של 2014. אנשים קונים באינטרנט הכל – החל מטלוויזיות ומחשבים ניידים ועד עצי חג המולד.
הסינים נמצאים במשחק הזה גם כמוכרים וגם כקונים ובגדול. חג הרווקים (Singles Day) הסיני, שחל השנה ב-11 בנובמבר, חיזק את המעמד שלו כחג קניות גדול. החג הזה הפך ליום קניות לא רק בקרב הציבור הסיני, אלא גם אצל צרכנים בשאר העולם. השנה, המכירות בחג הרווקים באתר הסיני עליבאבא בלבד הגיעו לשיא של יותר מ-14 מיליארד דולר, לעומת כתשעה מיליארד דולר ב-2014. 
החברה שפרסמה את הנתונים שיחררה את צפי הקניות עבור החג כולו, ולפיה הקניות באונליין יגיעו למספר שיא של 83 מיליארד דולר, גדילה של כ-11% לעומת שנה שעברה.
סייבר מאנדיי עדיין שולט בפסגה כיום הקניות באינטרנט הגדול ביותר בשנה, עם נתוני מכירות צפויים של כ-3 מיליארד דולר, והוא מגיע מיד אחרי בלאק פריידיי.
אפילו תחת השפעת תרנגולי ההודו, צרכנים ביצעו קניות בחג ההודיה (יכול להיות שמתחת לשולחן החג או לפני הטלוויזיה), על מנת לנצל את המחירים הנמוכים ביום החגיגי, שבמסגרתו קוצרים הנחה של 27 אחוזים. חג ההודיה הוא יום הקניות שגדל בצורה המהירה ביותר במשך השנה השנייה בעקביות, כאשר הטלפונים הניידים מובילים כ-51% מהקניות.

מה חשוב לצרכנים
אדובי דיגיטל אינדקס ערכו סקר המתרכז בשאלה מה חשוב לצרכנים בעונת החגים הזו. הסקר כולל 400 אמריקאים בעלי סמארטפון או טבלט. בין הממצאים: למרות תכניות לבזבוז בריא באינטרנט, הצרכנים יותר רגישים למחיר מאשר בשנה שעברה. 
מחירים נמוכים ועסקאות טובות הן עדיין הסיבה העיקרית שאנשים קונים אונליין, כש-66% מהנסקרים מדרגים את זה כאחת משתי הסיבות החשובות ביותר. כמו ב2014 , משלוח חינם הוא הסיבה השניה (כש-56% מעמידים אותו כאחת משתי הסיבות המרכזיות). גיוון במוצרים פחות מניע צרכנים מאשר בשנה שעברה, כשדורג כאופציה מרכזית רק ע"י 24% מהנשאלים. 
הנסקרים התבקשו לדרג מה משפיע עליהם בעת הקנייה. המחיר עלה שוב כגורם המשפיע ביותר (78% דירגו אותו כאחת משתי תשובות חשובות), כשאחריו הגיע היכרות עם המותג (48%) וביקורות מוצר (47%) רק 2% דירגו את הרשתות החברתיות כגורם משמשעותי.
מעבר למחיר, צרכנים מודאגים מכך שמחשבים, גאדג'טים, וצעצועים לא יהיו במלאי. בהתאם לסטראוטיפ, גברים מוטרדים מכך יותר מאשר מנשים.