כחצי שנה אחרי שחולל סערה צרכנית עם אריזת הקוטג' המצומקת של תנובה, אורן יצחקיאן עושה זאת שוב, הפעם עם יוגורט עזים של מחלבות גד. יצחקיאן רכש 23 אריזות יוגורט עזים של מחלבות גד במשקל של 600 גרם, וגילה כי אף לא אחת מהאריזות מכילה את המשקל המובטח על גב האריזה. מדובר באריזות שנרכשו ברשתות שיווק שונות ואמורות לפי הכיתוב להכיל 600 גרם נטו של יוגורט. משקל האריזה עצמו עומד על 40 גרם, כך שכל מארז אמור לשקול 640 גרם.



בשקילות שביצע יצחקיאן התקבלו כאמור משקלים חורגים מהמותר ומהמובטח. המשקל הכי נמוך שהתקבל הוא 580 גרם, קרי, בנטרול האריזה - 540 גרם בלבד של יוגורט - מחסור של 60 גרם, כך שכמות היוגורט הייתה פחותה ב־10% מהמובטח. לפי התקן, החריגה המותרת היא עד 15 גרם בלבד. מחיר יוגורט של מחלבות גד נמכר לצרכן במחיר של 17־18 שקל, ומכאן שהצרכן שרכש את אותה האריזה הפסיד כ־1.8 שקלים על המוצר.



14 מתוך 23 האריזות שנשקלו הכילו פחות מ־600 גרם, ובנטרול משקל האריזה הן הכילו בין 540 ל־559 גרם בלבד של יוגורט - חריגה של עד פי ארבעה מהחריגה המותרת. 9 אריזות נוספות הכילו אומנם מעל 600 גרם, אבל אף אחת מהן לא הגיעה למשקל המובטח של 640 גרם (כולל אריזה) ואף לא למשקל של 625 גרם - המשקל החורג המותר לפי התקן.



לדברי יצחקיאן, "הצרכן הפסיד 1.8 שקלים על כל מוצר כזה, ובאותו הזמן מחלבות גד הרוויחה 1.8 שקלים על כל אריזה בכך שלא סיפקה את הכמות הנדרשת לאותו מארז. באופן גורף, מחלבות גד יכולה לייצר יותר מארזים מההפרש שנותר לה מהחיסכון שהיא השיגה על חשבון הצרכן. למרבה הצער, הצרכנים לא מתעוררים ולא שמים לב שכל הטעויות הנקודתיות האלה שהחברות טוענות להן, קיימות באופן שגרתי. אם הצרכנים לא יתעוררו, הם ימשיכו לשלם מכיסם את הכספים הללו, והחברות ימשיכו להתעשר על חשבוננו".



יצחקיאן המליץ לצרכנים להתאגד ואמר: "צר לי שהתנהלות כזאת חוזרת על עצמה, ויש המשך פגיעה באמון הצרכן. חבל שצרכנים לא מתאגדים ביחד כדי לעצור מקרים כאלה. אני בעצמי יצרתי קבוצה בשם תאגיד אזרחי ישראל, שכל מטרתה לעמוד ככוח אחד מול אותן חברות שמנסות בדרכים שונות להרוויח על חשבוננו ואם יש צורך, גם לדעת להפסיק רכישה של מוצר מסוים או מוצרים של חברה מסוימת, עד שאותה חברה לא תרכוש מחדש את אמוננו". לדבריו, "ראוי גם לקדם הצעת חוק שבכל עמדת רכישה בסופרמרקטים יעמוד לרשות הצרכן משקל מכויל, וכל צרכן יוכל לשקול את המוצרים לפני שהוא מכניס אותן לעגלה".



"כשהם אומרים שהבעיה נקודתית, האם כוונתם לסחורה שהגיעה בטעות למקרר האישי שלי או לסופרמרקט שממנו קניתי, במקום לצאת ממחזור ההפצה? האם אני יכול להבין שאם לא הייתי מסב את תשומת לבם לעניין, המערכות שלהם היו ממשיכות להיות לא מכוילות וממשיכות לייצר סדרות ייצור בעייתיות שמגיעות לצרכנים? אני חושב שראוי שהחברה תודיע ללקוחותיה על החריגות הללו, כדי למנוע מהם הפסדים על המוצרים".



ממחלבות גד נמסר בתגובה: "פנינו ללקוח בבקשה לקבל את המוצר, על מנת שנוכל לבצע בדיקה מקיפה. מבדיקה ראשונית שלנו טרם קבלת המוצר, ייתכן כי עקב כשל נקודתי בשלב הייצור, מספר מוצרים בודדים מולאו מתחת למשקל הנדרש. אנו מודים למר יצחקיאן על הערנות הצרכנית, ומזמינים כל צרכן שרכש מוצר במשקל דומה לפנות למוקד שירות הלקוחות ולקבל מוצר חדש".