גברים רבים השבויים בדעות קדומות נוטים לזלזל בכושר הנהיגה של אוחזות בהגה, אבל כשמגיע מועד תשלום פרמיית הביטוח מתברר כי משתלם יותר להיות נהגת מאשר נהג.



מהנתונים עולה כי הפערים בתעריפים גדולים במיוחד כשמדובר בנהג חדש לעומת נהגת חדשה, ועובדה זו מרתיחה לא מעט הורים שנאלצים גם כך לשלם פרמיות גבוהות לביטוח ילדיהם, הנהגים הטריים, ומחכים בקוצר רוח שיגיעו לגיל 24 כדי שיתחילו לשלם "ביטוח נורמלי".



מבדיקת "מעריב" עולה כי תעריף פרמיית ביטוח חובה לרכב בנפח מנוע של 1,300 סמ"ק עומד על 2,317 שקל לשנה לנהג כבן 18 (ממין זכר), לעומת פרמיה שנתית של 2,207 שקל (110 שקל פחות) לנהגת בת גילו (ממין נקבה).



עוד עולה שגם בקרב נהגים לא צעירים קיים פער, אם כי קטן יותר. כך לדוגמה, נהג בן 30 משלם פרמיית ביטוח חובה על אותה מכונית (1,300 סמ"ק) בסכום של 1,219 שקל לשנה, ואילו נהגת באותו גיל תשלם ביטוח חובה בסך 1,189 שקל (30 שקל פחות).



"לא ייתכן שתהיה אפליה על בסיס מגדרי", אומר אב לנהג חדש, שנאלץ לשלם את הפרמיה היקרה יותר. "אני עצמי נוהג כבר 40 שנה ומעולם, בלי עין הרע, לא עשיתי תאונה. האם הגיוני שאשלם על ביטוח חובה יותר מנהגת בעלת נתונים דומים?"



"שטח צפוף ועצבני"


הוא מוסיף ואומר: "אם מבססים תעריפים על סטטיסטיקות, הרי שהיו צריכים לבדוק גם כמה שעות ביממה נוהגים גברים לעומת נשים, כמה קילומטראז' הם עושים, האם יש הבדל בין מי שנוהג בדרך כלל בשטח עירוני צפוף ועצבני לעומת מי שגר בפרברים, וכו'. בעיניי זו פשוט דרך לגבות יותר כסף ולהכביד על הורים לנהגים צעירים. ומעבר לכך, הרי אותם נהגים צעירים שגובים מהם יותר פרמיה על ביטוח משום שהם ממין זכר, יכולים בתוך שנים אחדות לנהוג בטנק או להטיס מטוס קרב".



ממשרד האוצר נמסר בתגובה לנתונים: "מבדיקה שערך אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון, נמצא כי נשים הן נהגות זהירות יותר ופחות מסוכנות מגברים. בהתאם לכך, תעריפי הביטוח עבורן זולים יותר מתעריפי הביטוח לגברים".