תושבי תל אביב והמרכז מתרגשים לנוכח פתיחתו של הסניף הראשון של רשת הפארם החדשה - גוד פארם, ומצפים כי היא תהווה תחרות לרשות הגדולות בראשות סופר פארם ותביא להורדת מחירים. אווה אלקרט, תושבת תל אביב, ביקרה אתמול בחנות כי לדעתה הרעיון יצליח ויוסיף לתחרות. "למרות שאני חולה על סופר פארם, אני מאמינה שהם יורידו מחירים, אמרה והוסיפה: "עכשיו הייתי באיטליה וקניתי קרם הגנה ב-60 שקלים שבארץ עולה 300 וקולגייט בחצי יורו".



קרן גל מגבעתיים אמרה כי "את רוב המוצרים שאנו קונים אפשר לקנות בעשרה שקלים. זה הסיפור של מדינת ישראל. הציבור מטומטם לכן הציבור משלם, אמר שלום חנוך לפני שנים וזה עדיין נכון. אנחנו מטומטמים ומשלמים".



תושב תל אביב שהגיע לחנות, אמר כי "רציתי לבוא לראות אם זה כמו שכתוב. אם כן זה מבורך. אני אבא טרי וזה יחסוך לי הרבה כסף. בהחלט יש מקום לשבור את מונופול סופרפארם. אין בושה ללכת לקופיקס, אם יוצא לי אני קונה שם קפה לדרך". ואילו יפית בכר, גם היא תושבת העיר, אמרה כי "אין סימן שזה קופיקס. הבנתי שכל מוצר יהיה בעשרה שקלים. זה אידיאלי למיקום הזה שאנשים גרים בשכירות גבוהה, אולי הם ישברו את המונופול של השוק וזה יחסוך כסף בכיס".



הרשת הוקמה ביוזמת אוהד סנדלר, הבעלים, ואדם פרידלר, שישמש גם כמנכ"ל. "אנו מתכננים לפתוח 40-30 סניפים, כשהבאים ייפתחו  ברחובות ובפתח תקווה לקראת ספטמבר-אוקטובר". לדבריו, הסניף הראשון נפתח ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב, משום שיש בו תנועה גדולה של אנשים, אבל עדיין במחירי שכירות שיאפשרו למכור לצרכן במחיר מוזל מה ששכירת חנות בקניון מאפשרת.



משקפיים בעשרה שקלים. סניף גוד פארם בתל אביב. צילום: איילת דן
משקפיים בעשרה שקלים. סניף גוד פארם בתל אביב. צילום: איילת דן



"אני מאמין שהצרכן חכם, בעיקר לאחר מחאת הצדק החברתי. המודל שלנו הוא שכר דירה נמוך ולמכור נטו מוצר. אני צופה ובטוח שתהיה הצלחה כפי שיש לשאר הרשת. אני בעצמי הייתי קונה כמויות שאני לא צריך בגלל שיש מבצע. המוצרים לא מוקטנים, אלא זה הגודל שיש בשאר הרשתות ואותם מותגים".



"אנחנו לא יוצאים בהצהרות אבל כן מתחייבים למחיר מינימלי", הוסיף סנדלר, "אצלנו כל יום יש מחירים נמוכים. אנחנו עובדים עם ספקים שהם ספק איכותי במחיר טוב. כיום יש בחנות אגף משקפיים בעשרה שקלים ,אותם משקפיים שנמכרים ביוקר בחנויות אחרות ובעתיד יהיו גם עדשות חד פעמיות בעשרה שקלים".



סנדלר הבטיח שהמהפכה תצא ממרכז הארץ: "יפתחו סניפים גם מחוץ למרכז, למשל סניף שצפוי להיפתח בבאר שבע". עוד הוא אמר כי יש הרבה קריאות לזכיינות שנמצאות במו"מ ויש גם פנייה מהמגזר הערבי".