בעת האחרונה, יותר ויותר טיסות של חברת "אל על" התבטלו וממשיכות להתבטל, עקב החרפת המאבק בין הנהלת החברה לוועד הטייסים. עו"ד אהוד פאי, מומחה בתחום התעופה, התראיין בתכניתו של גבי גזית ב-"103FM", ואמר כי הנוסעים שטיסותיהם בוטלו זכאים לפיצוי מהחברה. "כל עוד העובדים לא שובתים שביתה מוגנת, הנוסעים שטיסותיהם בוטלו, זכאים לפיצוי כספי. גובה הפיצוי תלוי במרחק אל יעד הטיסה. אם זה מתל אביב לבנגקוק, כלומר מעל 4,500 ק"מ, הפיצוי הכספי שכל נוסע יכול לקבל הוא 3,080 ש"ח, שאמורים לפצות על עגמת הנפש, כך קבע המחוקק בחוק שירותי תעופה. בנוסף, אם כתוצאה מהשיבושים הפסדת לילה בבית מלון, ויש לך קבלה שתעיד על כך, יש אפשרות לדרוש החזר עבור אותו לילה. אפשר גם להציג קבלות על הוצאות כמו מלון, מוניות, אוכל ושתייה". 



"על מנת לקבל את הפיצוי, צריך כל נוסע לשלוח לאל על מכתב דרישה לפיצוי, ואל על מחויבת לשלם תוך 45 יום, כך קובע החוק הישראלי, שמבוסס על התקנות האירופיות, אל על תהיה פטורה מתשלום הפיצוי לנוסעים, רק במידה והעובדים יעברו משיבושים לשביתה מוגנת ומסודרת, אחרי הכרזה של ועד העובדים". 


"במידה והשביתה לא תוסדר, והנוסע קיבל הודעה על ביטול הטיסה לאחר הגעתו לנמל התעופה, הוא רשאי לקבל את ההטבות הבסיסיות המדוברות, כמו כן, שירותי תקשורת. במקרים בהם הוא נאלץ לבלות לילה לא מתוכנן בעקבות טיסה שהתבטלה, החברה מחויבת להעניק לו גם שירותי הסעה לשדה התעופה, וחוזר חלילה. גם במידה והשביתה תוסדר ותוכרז באופן רשמי, ההטבות הניתנות בשדה התעופה עצמו יישארו בתוקף. 

"ניתן לעשות ביטול טיסה על ידי הנוסע, אם היא עוכבה מעל לחמש שעות. רק אז ניתן לבטל את הכרטיס ולקבל את הכסף בחזרה, יחד עם הפיצוי הכספי שהזכרתי קודם", אמר, "ביטול כרטיס טיסה מראש ניתן לבצע במסגרת חוק הגנת הצרכן, עד 14 יום מיום הרכישה ובהתאם לתנאי הכרטיס. בדרך כלל דמי ביטול של כרטיס טיסה הם גבוהים מאוד, מה שמעצבן נוסעים רבים. ההמלצה למי שטיסתו באל על בוטלה, לטוס ליעד עם חברה אחרת, ואחר כך לדרוש מאל על החזר של הכרטיס, בנוסף לפיצוי המגיע".