קדחת הקניות שפקדה את העולם שלשום במהלך אירועי "בלאק פריידיי" שברה את כל השיאים הקודמים של הקניות אונליין ובחנויות עצמן. בארה"ב לבד נרשמה עלייה של 13% בהיקף הרכישות, כאשר טירוף הקניות החל כבר במהלך חג ההודיה, שצוין ביום חמישי האחרון. רבות מהחנויות ומהקניונים פתחו את שעריהם במהלך החג, ואזרחי ארה"ב הוציאו ביום חמישי בלבד 1.93 מיליארד דולר.



ביום שישי נרשמה עלייה משמעותית נוספת בכמות הקניות כאשר לא פחות מ־3 מיליארד דולר הוצאו על ידי האמריקאים על רכישות בחנויות עצמן ודרך אתרים מקוונים. בקניונים הגדולים כמו מייסיס וול מארט נראו המוני מבקרים אוחזים בשקיות רבות בידיהם, ובחנויות נרשמו תורים ארוכים סמוך לקופות. עם זאת, מרבית הרכישות התבצעו אונליין. כבר מספר שעות לפני פתיחתו הרשמית של "יום שישי השחור" נרשמו מכירות בסך מיליארד דולר דרך אתרי המכירות הגדולים ברשת האינטרנט. אמזון, איביי, ואפילו עלי אקספרס הסיני הציעו עשרות אלפי מוצרים בהנחות ענק, כאשר כבר עם תחילת יום המסחר המיוחד הודיעה אמזון על רמת שיא במכירות. מנתונים שפרסמה חברת אדובי דיגיטל נמסר כי מוצרי האלקטרוניקה המבוקשים ביותר במהלך יום הקניות היו אייפד, טלוויזיות בטכנולוגיה מתקדמת של סמסונג, וכן טלפונים ניידים חדישים, בעיקר אייפון 7. ביקוש רב נרשם גם למחשבים ניידים, לאוזניות בלוטות', לרמקולים אלחוטיים וכן למשחקי קונסולות ולמערכות קולנוע ביתיות.



הנתונים הצביעו גם על גידול משמעותי ברכישות שהתבצעו דרך מכשירי טלפון נייד, כאשר 60% מכלל התעבורה באתרי המכירות ו-40% מכלל הרכישות התבצעו דרך גלישה בטלפונים ניידים. אנשי אדובי העריכו כי כלל מחזור המכירות שיתבצעו בסוף השבוע של חג ההודיה, כולל היום, יסתכם בסכום חסר תקדים של 55 מיליארד דולר, כשמתוכם 12 מיליארד שיוצאו על רכישות דרך הרשת.



לשם ההשוואה, בשנה שעברה עמד הסכום הכולל שהוציאו אזרחי ארה"ב בסוף השבוע של חג ההודיה על 53 מיליארד דולר.




שיא מכירות גם בבריטניה



גם בבריטניה צוין "יום שישי השחור" בשבירת שיא המכירות. על פי הערכות הוציאו תושבי הממלכה 2 מיליארד ליש"ט (2.35 מיליארד יורו) על רכישות בחנויות וברשתות המסחר האלקטרוניות. ענקית המסחר האלקטרוני בבריטניה Very.co.uk דיווחה זמן קצר לאחר פתיחת "יום שישי השחור" על מכירת קונסולת משחקים כל 4 שניות, שעון חכם כל 12 שניות וכן על 21 בקבוקי בושם בכל דקה.



גם בישראל לא פסחו על טירוף הקניות וכמעט כל הרשתות הגדולות ואתרי האינטרנט הציעו הנחות משמעותיות על מוצרים רבים. על אף שבארץ טרם פורסמו נתונים רשמיים על מחזור המכירות, כבר כעת ברור כי ישראלים רבים הכניסו יד לכיס ורבים מהם רכשו בעיקר מוצרי אלקטרוניקה שונים, בעיקר קונסולות משחקים ומחשבים ניידים, כמו גם סמארטפונים מתקדמים, אוזניות ורמקולים, שעוני פעילות ספורט ומוצרי חשמל לבית. בחלק מהחנויות הוצעו המוצרים בהנחות של עד 70% כאשר רשת בסט מובייל, לדוגמה, הציעה חלק ממוצריה בהנחה של 80%.