שוב חשש לזיהום במוצר של "סלטי שמיר": חשש לחיידקי ליסטריה בחומוס של המותג "שופרסל" שמיוצר על ידי חברת "סלטי שמיר", כך מסרה היום (שלישי) שופרסל בהודעה ללקוחותיה. עוד נמסר כי החשש נוגע למספר יחידות ממוצר החומוס של 1 ק"ג, שהקוד שלו הוא 7296073224600 ותאריך התוקף האחרון לשימוש הינו 5.1.17. 



מהחברה נמסר כי "הציבור מתבקש שלא לצרוך את המוצר. שופרסל עדכנה את משרד הבריאות בפרטי ההודעה ופרט למוצר מתאריך זה - יתר מוצרי החברה בטוחים לשימוש". כמו כן ביקשו להדגיש כי "שיווק המוצר בוצע לאחר קבלת אישורי תוצאות מעבדה תקינות" וכי "ההודעה דנן הגיעה לאור בדיקות מעבדה נוספות שבוצעו במהלך חיי מדף, באופן יזום על ידי הספק, לצורך הגברת בקרת האיכות של המוצר".

עוד נמסר כי לקוחות שרכשו את המוצר יוכלו לפנות לקבלת החזר כספי: "הציבור מוזמן ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות של החברה בטלפון 1-800-68-68-68 או דרך אתר האינטרנט של החברה". 

מסלטי "שמיר" נמסר בתגובה: "בבדיקה שערכנו גילינו כי במשלוח אחד של חומוס 1 ק"ג ששווק לרשת שופרסל בלבד נתגלה חשד לליסטריה. מדובר בבדיקה נוספת מעבר לבדיקות מעבדה הדוקות שערכנו לפני שיגור המוצרים שהראו שהמוצרים תקינים. המשלוח בן 340 מוצרים, חולק למספר קטן של חנויות מהם מרבית המוצרים כבר נאספו. משנודע לנו החשד הודענו על כך מיידית – הן לרשת שופרסל שמסירה את המוצר מהמדפים והן למשרד הבריאות".  

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "היום התקבל דיווח במשרדנו על ממצאי ליסטריה באריזת חומוס 1 ק״ג פג תוקף 5/1/17. מבדיקת המוצר שיצא לדרכי השיווק, עלה כי מדובר בחיידק ליסטריה. מתוך 2,300 קופסאות - רק 360 יצאו לסניפים. הרוב כבר הורד מהמדפים ונאסף. צרכנים אשר במידה ויש ברשותם את המוצר מתבקשים שלא לצרוך אותו".

ח"כ שמולי: "אסון הרעלה גדול - עניין של זמן"

יו"ר שדולת הבטיחות, ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) התייחס להודעה על חשש לליסטריה והקריאה להחזרת המוצרים, ואמר: "במבנה הפיקוח הנוכחי שלא מחייב את היצרנים לדווח על זיהום במזון בזמן אמת אסון הרעלה גדול הוא רק עניין של זמן". לדבריו, "רגולציה עצמית היא דבר נהדר אבל היא צריכה להסתיים בדיוק ברגע שבו מתגלה זיהום או הרעלה על פס הייצור. העמדה הנוכחית של משרד הבריאות משקפת חוסר אחריות טוטלי לבריאות הציבור." 

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון הודיעה חברת "סלטי שמיר" כי ישנו חשש לזיהום של חיידק הסלמונלה בסלטים שלה, ובעקבות כך היא פעלה לאיסוף המוצרים מהמדפים. לאחר מכן התברר כי מקור החשד לזיהום היה בטחינת הגולמית של "טחינה הנסיך" אשר משמשת כחומר הגלם של ייצור חלק ממוצרי שמיר. בבדיקת מעבדה שבוצעה כשבועיים לאחר מכן התגלה כי משלוח טחינת הנסיך לסלטי שמיר היה תקין. מאז בוצעו מספר ביקורת של משרד הבריאות במפעל "הנסיך" וזה חזר לפעילות שגרתית.

סלטי שמיר, ארכיון. צילום: אבשלום ששוני