אחרי שיום הרווקים הסיני, ה־Black Friday וה־Cyber Monday כבר מאחורינו, חברות השילוח הגדולות בעולם כבר מתחילות להתכונן לטירוף השנה האזרחית החדשה. כחלק מהכנותיה לחגיגת החגים הגדולה בחו"ל, חברת UPS ישראל חושפת את המגמות העיקריות של השנה החולפת ביעדי השילוח ובסוגי המתנות שנשלחות מישראל אל מעבר לים.



מנתונים שפרסמה החברה עולה כי המתנות הנפוצות ביותר שישראלים מייצאים לחו"ל הן מארזי שוקולד תוצרת כחול־לבן, שתופסות נפח של לא פחות מ־61% מסך המתנות (עלייה של 11% מהשנה הקודמת). כ־40% ממארזי השוקולד היו ממותגים בלוגו או ממסר אישי לבקשת הלקוח. את המקום השני, עם כ־24% מסך המשלוחים, תופסים מוצרים "קלים לשילוח", כלומר מוצרים שמשקלם הפיזי נמוך, שאינם שבירים ושהם בעלי סבירות נמוכה להתעכב במכס. בין המוצרים הללו ניתן למצוא כרטיסי ברכה, ספרים, עטים בעיצוב יוקרתי ועוד. אחריהם ברשימה נמצאות - תאמינו או לא - ערכות התה, שתופסות נתח של כ־8%. בין המוצרים האחרונים ברשימה הם יינות ומוצרי קוסמטיקה, שתופסים 3.5% כל אחד.



שוקולד ישראלי. צילום: יח"צ
שוקולד ישראלי. צילום: יח"צ



בשנה החולפת שלחו הישראלים את המתנות ללא פחות מ־103 מדינות ברחבי העולם, כאשר היעד הפופולרי ביותר הוא ארה"ב, שמחזיק ב־20% מסך השליחות (גידול של 84% בהשוואה לשנת 2014), בעוד שליבשת אירופה נשלחו כ־66% מהמתנות. בהתפלגות פנימית בין מדינות האיחוד האירופי, עם כ־12% מהמתנות, מובילה גרמניה, כשלאחריה ניצבת בריטניה, שמחזיקה בכ־11%. אחריהן תופסות מקום של כבוד צרפת ואיטליה עם כ־10% כל אחת. בנוסף, כ־11% מהמתנות נשלחו על ידי הישראלים למזרח הרחוק, כאשר היעדים העיקריים שם הם הודו, סין, דרום קוריאה ויפן. לאפריקה נשלחו רק כ־2.5% מסך המשלוחים.



חודש דצמבר, כאמור, מסמל עבור חברות השילוח הגדולות בעולם את התקופה העמוסה והלחוצה ביותר בשנה. לאור מהפכת ה־eCommerce (המסחר האלקטרוני), חגיגת ה־Black Friday ושילוח המתנות לשנה האזרחית החדשה, צופה חברת UPS גידול של כ־14% בכמות המשלוחים עד לסוף השנה, ומעריכה כי סך המשלוחים בחודש הקרוב יחצה את רף 700 המיליונים. בממוצע מדובר בכ־23 מיליון חבילות ביום.



"למרות שישראל אינה חלק מחגיגות הכריסמס, אנו מזהים מגמה ניכרת ועלייה משמעותית בכמות החבילות שעוברות במערכות שלנו בישראל", מספר סמנכ"ל UPS ישראל, רונן כהן, ומוסיף: "מתנות הכריסמס והשנה האזרחית החדשה מורגשות היטב, מאחר וחברות ישראליות שעוסקות בסחר בינלאומי שולחות לעמיתיהם בחו"ל מתנות כחול־לבן".



מתנות ברוח חג המולד. צילום: רויטרס
מתנות ברוח חג המולד. צילום: רויטרס



לקראת טירוף השנה החדשה בארץ ובעולם, כדאי לגזור ולשמור את דגשי ה־"עשה ואל תעשה" בעת משלוח חבילה לחו"ל.



מחוץ לאריזה:



1) מחזור אריזות ושמירה על הסביבה – אם משתמשים באריזה משומשת, יש לוודא את שלמותה ולהסיר מדבקות ישנות.


2) התאמת גודל האריזה לתכולתה - אריזה גדולה או קטנה מדי לא תגן על המשלוח בצורה הטובה ביותר.


3) בעת הובלת מוצרים שבירים מומלץ להשתמש בקרטון גלי בעל דפנות כפולות, זאת על מנת להגדיל את יכולת ספיגת הזעזועים שתספוג האריזה בדרך אל היעד.


4) הקפדה על סגירת המשלוח כראוי, באופן אחיד ומכל צדדיו – לא מספיק להדביק נייר דבק רק על הפתח העליון של הקרטון.


5) יש לשים לב שמדבקות שטר המטען אינן מודבקות על קווי החיבור או הסגירה של ארגז המשלוח.



בתוך האריזה:



1) במשלוח מרובה פריטים יש ליצור חציצה בין המוצרים השונים באמצעות ספוג, ניילון בועות או קרטון.


2) אם יש חללים ריקים בתוך האריזה, יש למלא אותם כדי למנוע תנועה אפשרית של התכולה.


3) אין להשתמש בפתיתי קלקר או גזרי נייר כריפוד פנימי יחיד, שכן אלו מאפשרים תזוזה של המוצר בתוך האריזה.


4) ככל שהמוצר כבד יותר, יש להשתמש בריפוד פנימי קשיח יותר כדי להשיג יכולת ספיגת זעזועים יעילה הרבה יותר.



דגשים כלליים:



1) מוצרי אלקטרוניקה קטנים כמו מחשבים ניידים, נגנים או טאבלטים, יש לעטוף על ידי נייר בועות ולהדק באמצעות ניילון נצמד או נייר דבק.


2) מומלץ לא לשלוח צעצועים או מוצרי אלקטרוניקה כשהבטריות מותקנות בהם, זאת על מנת למנוע נזק שעלול להיגרם במהלך המשלוח.


3) אם אתם שולחים פריטים שבירים (כלי זכוכית או מוצרי אלקטרוניקה עדינים), מומלץ לשלוח בתוך האריזה המקורית של המוצר המותאמת בדיוק להיקפיו, ובכך ניתן למנוע נזק שעלול להיגרם במהלך המשלוח.