ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית, סמסונג, הודיעה הבוקר (שלישי) כי תחזור לשווק מכשירים מדגם גלאקסי נוט 7 לאחר שהודיעה כי תפסיק לייצר אותם בעקבות מספר מקרי התלקחות של המכשירים. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", החברה תחליף את סוללות הליתיום שיש במכשיר, אשר על פי הצהרה של החברה מינואר האחרון הן הגורם להתלקחותו, בעלות הספק נמוך יותר. בנוסף, נרמז כי המכשיר ישווק תחת שם שונה מעט.



ככל הנראה, המכשירים המחודשים יימכרו בדרום קוריאה בלבד וטרם נודע האם הם ישווקו במדינות נוספות, כאשר גורמים אמריקאים הודיעו כי לא יאפשרו מכירה שלהם במדינה. ההכרזה הזו מגיעה כיממה לפני הכרזת מכשיר הדגל החדש של החברה גלקסי S8, המכשיר הראשון שהחברה משחררת מאז התפוצצות פרשת הנוט 7.



עוד דווח, כי ארגון הסביבה גרינפיס פנה בחודש שעבר לחברה בדרישה לדעת מה הם צפויים לעשות עם למעלה מארבעה מיליון המכשירים מהדגם הזה אשר נמצאים ברשותם ולא בטוחים לשימוש. בבלוג של הארגון נכתב כי ההודעה של סמסונג היא הצעד הראשון בתהליך מחזור הטלפונים החכמים.



בחודש שעבר אחד המפעלים שייצרו את הסוללות למכשירי הנוט 7 של חברת הסלולר הדרום קוריאנית סמסונג עלה באש. על פי דיווחים בכלי תקשורת בסין, שבה נמצא המפעל המדובר, במקום פרצה "שריפה קטנה". אף אחד מעובדי המפעל לא נפגע באירוע, אך נגרם נזק למקום. בדוח של שירותי הכבאות המקומיים נכתב, כי הסיבה לפרוץ השריפה לא היתה ברורה באופן חד משמעי, אך במקום נמצאו סוללות ליתיום מוכנות ומספר סוללות שהיו בשלבי הכנה.



כזכור, בינואר האחרון גורמים בחברה קיימו מסיבת עיתונאים ובמהלכה חשפו כי הצליחו לגלות מה גרם לסוללות לעלות באש ואף להתפוצץ במקרים מסוימים. בחברה דיווחו כי מבדיקה של עשרות אלפי מכשירים עלה כי סוללת הליתיום של המכשיר היא הגורם לפיצוץ. על פי החברה, כשל טכני בייצור ובעיצוב הסוללות של המכשיר הובילו לפיצוץ. בבדיקתם, הם שללו תקלות בחומרה או במערכת ההפעלה של המכשיר.



כחודש לאחר יציאתו לשוק בשנה שעברה, החלו דיווחים של משתמשים ברחבי העולם על כך שהמכשיר התחמם במהלך השימוש ועלה באש. במספר מקרים המכשיר אף התפוצץ. בתחילה, החברה ניסתה להשתיק את אותם המשתמשים על ידי החתמתם על חוזי השתקה המעניקים להם פיצוי בסכום גבוה. אך עם התרבות המקרים, החברה הודתה כי ישנה תקלה וביצעה ריקול, איסוף מסודר של כל המכשירים מהדגם הזה. בעקבות זאת, החברה הפסידה למעלה מחמישה מיליארד דולר - כנזק לתדמית החברה וגם מפיצויים ששולמו ללקוחות. ייצור המכשיר הופסק זמן קצר לאחר מכן.