ריקול למוצר מסלטי החומוס של צבר: חברת צבר ביקשה היום (שלישי) ליידע את הציבור כי בכמות קטנה של אריזות סלט חומוס 1 ק"ג, (מספר אצווה - 7115196501) שתוקפו יפוג בשבוע הבא בתאריך 9/6/2017, נמצאו טעם וריח שאינם אופייניים למוצר. משרד הבריאות עודכן בנושא, הצרכנים מתבקשים שלא לצרוך את המוצר ומוזמנים להתקשר לשירות צרכנים בטלפון 1700-70-20-72 לקבלת מוצר חלופי.



זו לא הבעיה הראשונה שהתגלתה בסלטי חומוס צבר. בספטמבר 2016 התגלתה סלמונלה בחומוס, חומוס עם טחינה וטחינה של סלטי צבר, אך לדברי המשווקים שיווקם של המוצרים נמנע ולא הגיע לציבור הצרכנים. באותה עת (ספטמבר 2016) התעורר במפעל של סלטי צבר חשד בבדיקות השגרתיות והשמדת המוצרים הביאה למחסור בשוק.



סלטי צבר יצאו אז בהודעה: "בבדיקות בקרת איכות שגרתיות, עלה חשד לסלמונלה באחד מקווי הייצור. משרד הבריאות עודכן מיד. ממפעלי צבר נמסר שניקוי הקו גרם לעיכוב באספקת חלק ממוצרי החברה וחזר לייצור מלא. כל המוצרים שעל המדפים עברו את כל הבדיקות הקפדניות. עוד הודגש מסלטי צבר הודגש שלא יצאו מהמפעל מוצרים נגועים בחיידק הסלמונלה.



בחודש אוגוסט בשנה שעברה, נחשף רצף משמעותי של גילויי זיהומי מזון במוצרים ישראליים. הפרשה המשמעותית ביותר במסגרת כך הייתה גילוי הסלמונלה בדגני תלמה של יונילוור, זיהום שהוסתר מהציבור ומהתקשורת תוך שקרים מפורשים של החברה ושיווק של מוצרים נגועים למדפים. לאחר מכן נחשפו מספר פרשות נוספות, ביניהן חשש לליסטריה במוצרי סלמון, וזיהום בטחינת "הנסיך" של סלטי שמיר.