עשרות נהגי מוניות ממשיכים להפגין בנמל התעופה בן גוריון, במחאה על החלטת רשות שדות התעופה להעניק הנחה של 12% בתעריפי הנסיעה ולא לגבות את האגרות בסך 10.80 עבור כל נסיעה. רשות שדות התעופה החליטה בתחילה, כי נהגים שלא ישלמו את האגרות ויעניקו את ההנחה, יאספו את הנוסעים בקומת היציאה מטרמינל הנוסעים הנכנסים, בעוד שנהגים שלא ירצו להשתתף בהסדר יוכלו לאסוף את הנוסעים בקומה העליונה יותר – קומת הביניים.



במהלך הלילה התקיימו מגעים בין הרשות לנהגים שפתחו אמש במחאה והרשות הסכימה שאיסוף הנוסעים על פי מחיר התעריף של משרד התחבורה (ללא ההנחה) יהיה בקומת היציאה מטרמינל הנוסעים ונהגים שישתתפו בהסדר ההנחה, יאספו את הנוסעים בקומת הביניים.



אלא שעשרות נהגי מוניות שהמשיכו להפגין במהלך היום מתנגדים גם להסדר החדש. "יוצרים תחרות בין נהגי המוניות. ברור שנוסע שישמע על הנחה של 12% יעלה עוד חצי קומה וייקח משם נוסעים", הסביר עופר, אחד מהנהגים המוחים.



"רשות שדות התעופה החליטה על דעת עצמה להוריד את מחירי המוניות ב-12% וזו מכת מחץ לפרנסה שלנו", הוא טען עוד – "בכל מקרה, את התשלום של האגרה אנו גובים מהנוסעים בנוסף לתעריף, כך שההוזלה של 12% פוגעת בפרנסה שלנו. מצידי שיורידו את המע"מ ואז נוכל לגלגל את ההנחה לנוסעים".



אחד הנהגים דיבר במגפון ואמר כי זו "בושה לרשות, בושה לממשלה, בושה למדינה שככה מקבלים את הנוסעים שנוחתים מחו"ל. אנשים שמפסידים בקזינו עשרת אלפים יורו, רוצים לתת להם 20 שקל הנחה על חשבון נהג המונית, שעובד קשה ומזיע, עובד 14 שעות ביום בשביל להביא פרנסה למשפחה שלו בדוחק. זה המדינה שלנו. היום זה אנחנו מחר זה אתם".



נהגים טוענים שההסדר החדש של רשות שדות התעופה מהווה תקדים לקראת המכרז שהרשות עומדת לפרסם על מתן הזיכיון להפעלת המוניות. "אין צורך בכלל לצאת למכרז. שיאפשרו שוק חופשי ושכל אחד יוכל לגבות את המחיר הרשום במחירון של משרד התחבורה", דרש נהג מונית נוסף. במהלך היום רק מוניות בודדות אספו נוסעים ונקודות האיסוף היו שוממות.



ברשות שדות התעופה העמידו שירות של אוטובוסים, כתחליף למוניות והבהירו שהאוטובוסים ימשיכו לפעול גם במהלך שעות הלילה. במקביל, נוסעים רבים השתמשו ברכבת שעוברת בנתב"ג. "הלכנו לקראת נהגי המוניות בכך שהסכמנו שאלו שנותנים הנחה יאספו את הנוסעים בקומת הביניים. לא נסכים לוותר על ההנחה", הבהירו ברשות, "נמשיך להפעיל אוטובוסים ושאטלים בהתאם לצורך".