1. מאז שנספרסו עשתה מהפכה בשוק הקפה הביתי, אנחנו מגלים עוד ועוד מותגי קפה מצוינים שעד עתה היו לא מוכרים לקהל הישראלי. אחת מהן היא KIMBO אספרסו איטליאנו, שמביאה לארץ חברת טמפו. KIMBO הוא מותג מוביל באיטליה, וכעת נוכל לטעום שלוש מתערובות הקפה שלו בארץ. התערובות מגיעות בשלוש דרגות חוזק (9, 10, 12). אנחנו טעמנו את התערובת החזקה ביותר, שהייתה איכותית עם מרירות קלה וארומה משובחת. מחיר: 18 שקלים.  



קפה קימבו. צילום: יח"צ



2. שתי תערובות קפה חדשות בהשראת אמריקה הלטינית מגיעות לקפה ג’ו. התערובות, שמוצעות במהדורה מוגבלת, נקראות “קולומביה” ו”קוסטה ריקה”. קפסולת "קוסטה ריקה", שמגיעה בדרגת חוזק 10, היא תערובת נפלאה שמשלבת מרירות עם מתיקות קלה. גם תערובת ה”קולומביה”, שמגיעה בדרגת חוזק 8, היא בעלת חומציות מאוזנת, טעם מריר קל וסיומת פירותית. מחיר: 20 שקלים.

קפה גו'. צילום: רונן מנגן


3. את ה”פלאסיר” של סולתם מגדירה החברה כבעל יתרונות של סיר לחץ (בישול מהיר וחסכון באנרגיה), אך כזה שעדיין מאפשר פתיחה של הסיר במהלך הבישול. עם זאת, לעומת לסיר לחץ רגיל, זמן הבישול ארוך יותר, כמעט פי שניים. כשניסינו לפתוח אותו בזמן הבישול גילינו שהפתיחה נוחה ופשוטה. בפועל אפשר להשתמש בו גם כסיר רגיל, ולכן זה פתרון טוב למי שלא מבשל הרבה בסיר לחץ אך עדיין רוצה סיר איכותי. מחיר השקה: 299 שקלים  (מחיר רגיל: 499 שקלים).

פלאסיר" של סולתם . צילום: באדיבות סולתם

4. מעכשיו הבחירה מה לשים בסנדוויץ' עומדת להיות קשה, כי לשוקולד השחר והנוטלה מצטרף מתחרה חדש: ממרח “קליק”. הממרח החדש מגיע בשתי וריאציות: ממרח חלב עם קקאו ופצפוצים או ממרח חלב עם קקאו. כמובן, לא עמדנו בפיתוי ומיהרנו לטעום. הממרח קרמי, מתוק וטעים ופצפוצי האורז מספקים קראנצ׳יות. ניסינו את הממרח גם בכפית - זהירות, זה ממכר. מחיר: 13.90־17.90 שקלים. 

ממרחי “קליק”. צילום: יח"צ


5. ילדים ומבוגרים הנמנעים מצריכת לקטוז נאלצים הרבה פעמים לוותר על שתיית משקאות מסוימים כדוגמת שוקו. אז נכון שלאחרונה יש הרבה תחליפי חלב, אך לא כולם קרובים לדבר האמיתי. לאחרונה הצטרף לשוק התחליפים משקה סויה מצונן בטעם שוקו של תנובה. טעמנו אותו מלווים בתחושת סקפטיות, אך לשמחתנו, גילינו שהוא טעים מאוד. הוא אומנם היה מעט מתוק יותר מהשוקו הרגיל, אך לא היה בו טעם לוואי של סויה. מחיר: 7.90־12.90 שקלים.

משקה סויה בטעם שוקו, תנובה. צילום: ברוך נאה


6. לימון, מנגו ופטל הם הטעמים החדשים בסדרת ה”סורבה” של מותג המסטיקים מאסט מבית עלית. בפתיחה ראשונית של הקופסה עוד היה לנו ספק אם מדובר בסוכריות גומי ולא במסטיקים, בגלל הצורה החדשה שלהם, שנראית עגלגלה כמו כדור גלידה, אבל אחרי ביס ראשון והתפרצות של טעמי פטל מתקתקים, הוא נעלם כלא היה. המסטיקים טעימים, כמו כל מסטיק פטל או לימון אחרים שטעמנו בעבר, אבל לא כל כך הרגשנו את הקשר (מלבד הצורה) לסורבה הקריר שקורץ לנו מבעד לוויטרינה בגלידריות. מחיר: 4.30 שקלים.

מסטיק מאסט. צילום: סטודיו שטראוס


7. “פטיסרי” הוא שמה של סדרת שלגונים חדשה, שהשיקה חברת "הגלידות של פלדמן", והיא מבוססת על קינוחים. בין הטעמים בסדרה אפשר למצוא קינוחים שישראלים אוהבים, כמו פאי לימון, פרפה שוקולד קוקוס ואקלר טופי קרמל. טעמנו והתאהבנו. יש סיכוי גבוה שהשלגונים החדשים יתנו פייט הולם לשלגונים המושחתים שאנחנו כבר רגילים לראות במקפיא. אקלר הטופי והקרמל היה מתוק אך לא ברמה מוגזמת, והורגשה בו גם מליחות קלה. גם הלימון היה כיפי ומרענן ושילב בין מתקתקות לחמיצות מעודנת. מחיר: 8 שקלים.

הגלידות של פלדמן. צילום: סטודיו פלדמן


8. הכריות של הסטודיו לפריטים מעוצבים קרן דניס הן הדבר הכי שמח שראינו הקיץ. הכריות מגיעות בגודל 40X40 ס”מ, בצד אחד יש הדפס אקזוטי (פירות, צמחיה וחיות) על מצע של בד דמוי עור ובצד השני כותנה נעימה. הכריות מגניבות ומשדרגות כל חלל, הצבעים שלהן נעים בין פסטל לצבעים עזים וכל אחד יכול למצוא בהן את המראה שהוא אוהב. רק המחיר מעט גבוה. מחיר: 109 שקלים. להשיג באתר kerendenis.com.

כריות של הסטודיו לפריטים מעוצבים קרן דניס. צילום: יפית בשבקין