שר התקשורת איוב קרא מוביל מהלך להרחבת הפטור ממס גם על מכשירי סמארטפון משומשים ולפטור מחובת רישיון סוחרים ובעלי חנויות בישראל.


משרד התקשורת מאפשר ליבואנים שונים לייבא מכשירים משומשים מחו"ל ולמכור אותם בישראל במחירים הנמוכים בעשרות אחוזים. אתמול הסביר השר איוב קרא כי "עם כניסתי לתפקיד, זיהיתי את הקשיים הקיימים בתחום. בכוונתי לפעול לטובת הצרכנים גם בעניין זה. האפשרות לייבא מכשירים משומשים תגרום לירידה משמעותית במחיר הסלולר ותוריד את יוקר המחיה".



יצוין כי רק לפני כשלושה חודשים הוחלט להוזיל את מחירי מכשירי הסמארטפון החדשים ב־15% בעקבות תקנות של שר האוצר, משה כחלון, לבטל את מס הקנייה. כתוצאה מכך מחירי המכשירים צנחו בכ־500 שקל. יחד עם זאת, מחירם של המכשירים המשומשים ירד בשיעורים נמוכים יותר.


המהלך שמתכנן קרא מצריך את אישור ועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ איתן כבל, שמתכוון לאשר את התוכנית, שכוללת כאמור מתן פטור מרישיון לבעלי חנויות וצמצום הרגולציה.



יצוין כי שר התקשורת מתואם במהלכיו עם שר האוצר. ל"מעריב־השבוע" נודע כי בסוף השבוע האחרון שוחחו השנים על האפשרות להוביל מהלך למיסוי יצרני תוכן בינלאומיים עבור השירותים, שאותם הם מוכרים בישראל. הכוונה בין היתר גם לענקית התוכן הטלוויזיוני נטפליקס, חברת גוגל ואחרים. קרא סבור כי הטלת המס תואמת את דיני המס הבינלאומיים אולם בכל מקרה, מהלך שכזה כפוף לחוות דעת מקצועית של רשות המסים.