חברת הלואו קוסט הגרמנית, אייר ברלין, הודיעה היום (שלישי) כי היא תפסיק להפעיל טיסות החל מה-28 לאוקטובר, וזאת בשל חדלות פירעון. החברה, מפעילה שתי טיסות יומיות בקו ברלין-בן גוריון, ובעבר קיימה טיסות בין ישראל וקלן ומינכן, קראה ל-8,600 עובדיה לחפש עבודות בחברות אחרות וזאת בעודה מוכרת את נכסיה.



מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות, חני סובול, התראיינה בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM, איפה הכסף, ואמרה כי החברה לא תפצה נוסעים אשר רכשו כרטיסים ממנה, אך לקוחות שקבעו טיסותיהם באמצעות סוכני נסיעות יקבלו פיצוי. "לפי דיווחים המתפרסמים בגרמניה, חברת 'לופטהנזה' תרכוש כ-80 מטוסים ו-3,000 עובדים. לצערנו אין מנגנון פיצוי ללקוחות במקרה של פשיטת רגל ואולם מרבית הלקוחות שרכשו כרטיסים באמצעות סוכני נסיעות פוצו על ידי הסוכנים", אמרה סובול.



הקדימה את אייר ברלין. חברת התעופה מונרך, צילום: רויטרס
הקדימה את אייר ברלין. חברת התעופה מונרך, צילום: רויטרס



פשיטת רגל שנייה בשבוע בעסקי הלואו קוסט



כזכור, רק לפני שבוע הודיעה חברת מונרך, חברת לואו קוסט בריטית, הודעה דומה והפסיקה את פעילותה באופן מיידי. בעקבות ההחלטה בוטלו 300 אלף כרטיסים לטיסותיה. "אנו מצטערים להודיע כי מונרך השהתה את טיסותיה", נמסר בהודעת רשות התעופה. החברה הפסיקה את המסחר שלה וכל ההזמנות העתידיות שלה, כאמור, בוטלו, זאת בעוד שכ-110 אלף לקוחות שלה נמצאים כעת ביעדים שונים בעולם. לשם כך ביקשה החברה לשכור מרשות התעופה האזרחית יותר מ-30 מטוסים על מנת להחזירם לבריטניה.



חברת אייר ברלין הוקמה בארצות הברית בשנת 1978 כדי לאפשר לתושבי ברלין, שבתקופה זאת הייתה מובלעת מערב גרמנית בגרמניה המזרחית, לקשרי תעופה וזאת מכיוון שעל הפעלת קווי תעופה מהעיר הוטלו קשיים במסגרת הסכם חלוקת גרמניה בסיום מלחמת העולם השנייה. בשנת 1990, לאחר איחוד גרמניה, עברה החברה לפעול מברלין ולהפעיל קווים ברחבי אירופה והעולם.



בחודש אוגוסט האחרון הודיעה החברה כי בעקבות קשיים כלכליים מתמשכים כי היא נכנסת להליכי חדלות פרעון במטרה למצוא משקיעים שיקנו את החברה על חובותיה,הליך שלא צלח ועל כן הודיעה החברה על פירוקה.