כל מי שהולך בימים אלו בתל אביב, ירושלים, או כל עיר גדולה אחרת בארץ מכיר את התופעה שכבשה את ישראל והעולם, חדרי בריחה. הבילוי, בו חברים, בני משפחה או עובדים נכלאים יחד למשך שעה וצריכים לפתור אסופה של חידות במטרה להגיע לפתרון משותף - בליווי עלילה מסרטי מתח, הפך ללהיט שסוחף אנשים מכל הגילאים. תחום נוסף שפורח בשנים האחרונות הוא משחקי הקופסה. כן, כשרוב האנשים שומעים משחק קופסה הם חושבים על מונופול או ריסק, אבל ב-20 השנים האחרונות התחום חווה פריחה חסרת תקדים, כאשר עשרות, אם לא מאות משחקים נכנסים לשוק מדי שנה, ומשחקי הקופסה הפכו לתחום הממומן ביותר באתר קיקסטארטר.

המשחק "אסקייפ רום - המשחק", של חברת "Foxmind

המוח שמאחורי המשחק. שעון הפיענוח, צילום: יובל בר
המוח שמאחורי המשחק. שעון הפיענוח, צילום: יובל בר
התרחישים מדורגים לפי רמות קושי, מהקלה ביותר - הבריחה מהכלא, ועד לקשה, מקדש האצטקים. את החידות יש לפתור בעזרת האמצעים שניתנים בכל שלב, מפענחי ER שנמצאים על שעון הפיענוח, ובעזרת המוח של השחקנים, וכל הכלים האלה יבואו לידי שימוש במהלכם. החידות במשחק קשות ומאתגרות, אך פתירות אם חושבים יחד ומשתפים פעולה, העיצוב נפלא ועושר האפשרויות מפתיע כל פעם מחדש.

אני לא עומד לשקר, אני וחבריי פעמים רבות התקשינו לפתור את החידות המסובכות יותר של המשחק (וזה הרי קסמו), למרות שאנחנו ותיקי משחקי קופסה וחידות. אבל למזלנו לכל חידה מלווים כרטיסי רמזים שאפשר להיעזר בהם אם נתקעים, ומדי פעם אף קברנו את האגו עמוק עמוק ושלפנו כרטיס או שניים לעזרה. בנוסף לכך, 
תוספת יפה למשחק היא האפליקציה שמספקת מוזיקת רקע מותאמת לכל תרחיש (ובה גם גילינו שבגרסה האנגלית ישנם תרחישים נוספים שבתקווה יתורגמו לעברית בהקדם) ואפילו מאפשרת לערוך סלפי קבוצתי ולשתף אותו עם כל העולם, שיידעו שהצלחתם לנטרל את פצצת האטום, או להשיג את הנסיוב לווירוס הקטלני שהשתחרר במעבדה של פרופסור פלסמן. מומלץ בהחלט!
חידות מאתגרות ויצירתיות, ורמזים למקרה הצורך, צילום: יובל בר
חידות מאתגרות ויצירתיות, ורמזים למקרה הצורך, צילום: יובל בר