יריית הפתיחה של חודש גדוש מבצעים והנחות תינתן היום, עם שני ימי השופינג הישראלי - ShoppingIL - שיתקיימו היום ומחר. אחריהם יגיע יום הרווקים הסיני, שיתקיים בעוד שלושה ימים. זהו יום צרכני גרידא, שכל־כולו נועד לשופינג אונליין, מתוך אמונה עמוקה שאת הרווקות צריך לחגוג באמצעות גיהוץ של כרטיס האשראי. לאחר מכן יגיעו בלאק פריידי (24 בנובמבר) וסייבר מאנדיי (27 בנובמבר). ארבעת חגי הקניות הללו הפכו בשנים האחרונות לפופולריים ואהובים על הצרכן הישראלי.



רק כדי להבין עד כמה פופולריים ימי הקניות הללו: ענקית המסחר הסינית עליבאבא ניפצה בשנה שעברה את שיא המכירות ביום הרווקים הסיני ודיווחה כי מכירותיה צמחו ב־32% והסתכמו ב־17.8 מיליארד דולר; נתוני המכירות המקוונות בארצות הברית בבלאק פריידיי 2016 שברו שיאים והגיעו ל־3.34 מיליארד דולר, עלייה של 13% בהיקף הרכישות מהשנה הקודמת; ב־2016 סייבר מאנדיי הפך לאירוע המכירות המקוון הגדול בהיסטוריה, כשהקונים הוציאו סכום שיא של 3.39 מיליארד דולר בקניות מקוונות, עלייה של 10.2% מהשנה הקודמת.



במחקר חדש שערך מכון המחקר Brummer.Dikman עבור ebay ישראל, לרגל ימי השופינג הבינלאומיים, עלה כי 95% מהישראלים הקונים ברשת מכירים לפחות אחד מחגי הקניות, כאשר 77% מהם מתכננים לרכוש בחגי הקניות הקרובים. באופן לא מפתיע, היום המוכר ביותר הוא בלאק פריידי הוותיק, לאחריו יום הרווקים הסיני שזוכה לפופולריות בשנתיים האחרונות, ולבסוף סייבר מאנדיי. הרוכשים באחד החגים הללו הם בעיקר אנשים בגילי 18־44, והאפיקים הפופולריים לקניות הם ביגוד והנעלה (51%); גאדג’טים, מכשירי חשמל וטלפונים (43%); קוסמטיקה ואיפור (12%); וצעצועים (11%).



האתר Zipy, אשר מנגיש את Aliexpress לקהל הישראלי, מציין שהשנה ינועו ההנחות לרוב בין 20% ל־80%. האתרים השונים מציעים גם משחקים אינטראקטיביים, שבהם אפשר לזכות בקופונים.




ShoppingIL



חג הקניות הישראלי ייערך היום ומחר, בחסות גוגל. מה יש לו להציע לנו?



כחלק מהניסיונות לפשט את הקניות ברשת, הקים האתר zap פלטפורמת קניות שבה הוא יציע כ־8,000 מבצעים נבחרים מתוך יותר מאלף בתי עסק. הפלטפורמה, שעלתה לאוויר הלילה בחצות ותפעל 48 שעות, תציג הטבות והנחות של עד 70% בכל מיני קטגוריות, ובהן אופנה, מחשבים, חשמל ואלקטרוניקה, טיפוח, רכב ואביזרים, מוצרים לילדים ועוד.



בין המבצעים השווים אפשר למצוא את מותג מנשאי התינוקות הארגונומי “ארגובייבי”, שמציע מנשא מדגם 360 החדש מקולקציית פופ צבעונית, בעיצובו של מעצב העל קית’ הרינג, ב־699 שקלים במקום 899 שקלים באתר החברה.



אופניים חשמליים 48V, עם צמיגים רחבים, Raleigh Fat Bike, כולל תיק קדמי, משאבה ומנעול במתנה, הובלה, הרכבה והדרכה בבית הלקוח, יוצעו באתר no-risk במחיר של 4,995 שקלים, במקום 5,995 שקלים, עם הבטחה לאספקה מהיום להיום בין באר שבע לחיפה.




צילום: אתר no-risk
צילום: אתר no-risk



רשת ROYALTY מציעה עד 60% הנחה על מגוון תכשיטים ושעונים מהמותגים המובילים לרוכשים באתרה. והמותג Shoester מציע עד 70% הנחה על מגוון מותגי נעליים בחנות האונליין, ובהם "הנטר", "לקוסט" ו"פולו ראלף לורן". בנוסף, ביומיים של המבצע יוצע משלוח מהיר חינם בדואר שליחים לנרשמים לרשימת הדיוור.



לגולשים באתר של רשת קסטרו מחכים אלפי פריטי אופנה מקולקציית סתיו־חורף, בהנחות של בין 17% ל־75%, ואילו רשת פקטורי 54 תציע 20% הנחה על מותגי־על באתר הרשת.




יום הרווקים הסיני



לרגל יום הרווקים שיחול בעוד שלושה ימים, ב־11 בנובמבר, השיקה חברת Cal פורטל מכירות אונליין, והרוכשים בו באמצעות כרטיסי החברה יזכו להנחה בשיעור של 4%־20% בכ־400 האתרים המובילים ברשת, ובהם Amazon, ebay ASUS ועוד. בין המבצעים השווים שתמצאו באתרים אפשר למצוא סטרימר Minix NEO Z83-4 ב־Aliexpress ב־163 דולר במקום 224 דולר; מעיל צמר לנשים ב־69.93 דולר במקום 189 דולר; ושואב אבק רובוטי ב־165 דולר במקום 590 דולר. כמו כן, באתר תמצאו קופונים ומבצעים כמו 5 דולר הנחה בקניית פריטי אופנה מעל 58 דולר.



האתר Banggood הסיני מציע מכונת תספורת SURKER Rechargeable Hair Clipper Trimmer, ב־22.66 יורו במקום 54.20 יורו, וטלפון סלולרי


Vkworld Mix Plus 4G Phablet ב־371.65 שקלים.




בלאק פריידי




ביום שישי הבא, 24 בנובמבר, ייערך בלאק פריידי. בין ההפתעות באתר Amazon מצאנו אוזניות וויירלס ב־33.99 דולר במקום 79.99 דולר, ושמיכה אולטרה־קלה ב־23.79 דולר במקום 49.99 דולר.




צילום: אתר אמזון
צילום: אתר אמזון



באתר Target ערוכים לבלאק פריידי עם מגוון מבצעים, כמו הוברבורד במחיר של 199 דולר במקום 299 דולר או Xbox One S 500GB ב־189.99 דולר במקום 280 דולר. שימו לב שב־Target החליטו לאחרונה שלא לספק יותר משלוחים לישראל, ומי שרוצה בכל זאת לרכוש את מוצרי החברה, יכול לבצע רכישה באתר ולהשתמש בחברת שילוח. ב־ebayמתחילים את חגיגות בלאק פריידי מוקדם השנה, וכבר מציעים מבצעי פרי־סייל, שכוללים משלוח חינם. בין היתר תמצאו שם אייפון 8 פלוס 64 GB ב־724.99 דולר במקום 849 דולר, ומצלמת גו פרו ב־179 דולר.



גם חברות ישראליות מציינות השנה את בלאק פריידי, ובהן חברת סודהסטרים, שתציע עד 40% הנחה על מגוון מוצריה לרוכשים באתר, ותום־תום, מותג הטקסטיל החדש לתינוקות ופעוטות, שיציע 15% הנחה על כל המוצרים באתר.




סייבר מאנדיי



סייבר מאנדיי, שמתקיים ביום שני שלאחר בלאק פריידי, והשנה ב־27 בנובמבר, אומנם אחרון בתור אך לא פחות חשוב, ובעיקר הכי רווחי (לפחות בהסתמך על נתוני השנה שעברה). אל יום שני המקוון התוודענו לראשונה בשנת 2005, והוא נועד לכל מי שלא הצליח להשיג את מבוקשו בבלאק פריידי מסיבות כאלה ואחרות, וביום שני, עם החזרה לעבודה, יכול להתפנות לרכישה ברשת. חג הקניות האינטרנטי כבש עם הזמן את האמריקאים ובמהרה התפשט לשאר העולם. הפעם, כבכל שנה, צפויות הנחות של עד 70% על מוצרים רבים. מלבד אלקטרוניקה וגאדג’טים, בסייבר מאנדיי ישתתפו רשתות אופנה גדולות, חברות צעצועים, אקססוריז והנעלה. המבצעים, כמובן, טרם פורסמו.



טיפים לקנייה בטוחה ברשת


1. לפני שאתם שולפים את כרטיס האשראי, ערכו סקר שוק קצר ברשת ובדקו את תנודתיות המחיר בחודש האחרון. לא פעם תמצאו שהפריט שמוצג במבצע, יעלה לכם אותו הדבר גם בתאריך אחר. 
2. הקפידו לבדוק את המוכר. ברוב אתרי הקניות יש דירוג של רוכשים שבאמצעותו תוכלו לבדוק את שביעות הרצון מהספק.
3. בדקו שהמוצר הוא אותנטי ולא חיקוי. 
כדי להגיע למוצרים מקוריים, הקפידו להיות מדויקים במילות החיפוש שלכם וציינו שאתם מחפשים מוצר מקורי.
4. זה לא מה שהזמנתם? אם תקפידו לקרוא את תמהיל המוצר, לא יהיו הפתעות מיותרות. לא משנה איזה פריט אתם רוכשים, שימו לב לתרכובת שלו, למידות ולאותיות הקטנות. אם משהו לא ברור, תשאלו את הספק.
5. תשלומים נלווים: לעתים אנו מתפתים לקנות פריט במבצע, שעולה לנו יותר ממה שתכננו בשל עלויות מכס. שימו לב שעל כל פריט מעל 75 דולר יש לשלם מכס.