רכשה בגד ים, העלתה תמונה לרשת הפייסבוק וגילתה לתדהמתה כי היא מופיעה בקמפיין של החנות שעשתה שימוש בתמונה ללא אישורה. האישה, חלי מכבי, מצאה את תמונתה ברשתות החברתיות כחלק מהפרסומת של החנות בה ביצעה את הרכישה, אחרי שחבריה שלחו לה צילומים מהקמפיין. בשיחה עם אילה חסון ב-103FM סיפרה מכבי על התחושות בעקבות המקרה ועל התביעה שבעקבותיה. 



"העלאתי את התמונה לעמוד הפייסבוק שלי ואחרי שנה- שנתיים החברה החלה לעלות את התמונה בעמוד הפייסבוק שלה ובעמוד האינסטגרם, כפרסומת לחנות. אני לא תייגתי את החנות מעולם כשהעלאתי את התמונה והופתעתי מאד לגלות שהם לקחו את התמונה ללא רשותי והחליטו לעשות בה שימוש ללא ידיעתי", סיפרה.







"תהליך שיטתי של העתקת תמונות"


"בהתחלה לא ייחסתי לכך חשיבות כי ראיתי את התמונה פעם אחת בעמוד שלהם אך לאחר פניות רבות של חברותי הבנתי שמשהו לא בסדר נעשה בנושא. לא ניתן לי קרדיט בתמונה ולא קיבלתי מהקמפיין הזה שום רווח אישי. זו גנבה"', הוסיפה בכעס.



 

#backtoschool

A post shared by Heli Maccabi (@helimaca) on


עורך דינה של חלי מכבי, יריב ואקנין, התייחס גם הוא לתביעה ואמר כי לא מדובר באירוע בודד אלא בתופעה: "זהו אינו מקרה בודד, מדובר בתהליך שיטתי של העתקת תמונות ללא אישור של חנויות הלבשה ברשת, זה אינו חוקי, זו גניבה. אנחנו נתבע כ-100,000 שקלים מהחנות וייתכן שבעתיד הסכום שאנו דורשים יעלה".



עריכה: איתמר זיגלמן