יצרנית המאפים "בונז'ור", המתמחה בייצור מאפי שמרים איכותיים, יוצאת במהלך פורץ דרך ומשיקה קטגוריה חדשה - מוצרי בצק שמרים לאפייה בבית. הסדרה תכלול בשלב הראשון ארבעה מוצרים: עוגת קראנץ עם שוקולד לאפייה ביתית, רוגלך לאפייה ביתית, חלה מתוקה לאפייה ביתית ופוקצ'ה דגנים לאפייה ביתית המכילה קמח כוסמין מלא. הסדרה תושק תחת השם "בונז'ור ולתנור" במהלך חודש דצמבר ובהמשך תורחב למוצרים נוספים.

"בונז'ור" אשר מוכרת מגוון מוצרי בצק קפוא לפינות מאפה בשוק הקמעונאי, למאפיות פרטיות ולשוק המקצועי, מובילה מהפכה בשוק הצרכני בתחום האפייה הביתית. מדובר בקטגורית מוצרים חדשה, שמציעה לצרכנים מוצרי בצק שמרים קפואים לאפייה בבית, אפשרות שלא הייתה קיימת עד היום לצרכן. בארבע השנים האחרונות קטגוריית האפייה הביתית צמחה בכ-20% וניתן לראות שהצרכן מחפש יותר הזדמנויות לאפייה ביתית. עם זאת, במחקר צרכנים שערכה בונז'ור נמצא שרבים מהצרכנים נמנעים מאפייה של מאפי שמרים. 
 

"זמן ההכנה, המורכבות ובעיקר החשש משילוב שמרים באפייה, המלווה בחוסר בטחון במיומנות הנדרשת וגם בתוצאה המתקבלת, יוצרים חסם מרכזי אצל הצרכן. תובנות אלו היוו את הבסיס לפיתוח הסדרה "בונז'ור ולתנור", המאפשרת לצרכנים – בפעם הראשונה - לאפות מגוון מאפי שמרים וליהנות מהחוויה הייחודית של אפייה בבית ומתוצאה בטוחה", הסבירה מנכ"לית "בונז'ור", בילי ינקו, והוסיפה: "מדובר בסדרת מוצרים, שעתידה לחולל מהפיכה אמיתית בתחום האפייה הביתית, שמציע המותג "בונז'ור" שנתפס כמותג מוביל, מומחה באפייה, עם ערכים של טריות, טעם ואיכות".
 



עוגת קראנץ' לאפייה ביתית של "בונז'ור". צילום: יח"צ  


תוצאות המחקר שערכה "בונז'ור" הראו שהצרכנים מעוניינים להכין בעצמם מוצרי בצק עם אפייה ביתית, כלומר לא מסתפקים בחימום בלבד. מאידך הם עדיין מעוניינים בהכנה פשוטה עם מינימום השקעה וביטחון מוחלט בתוצאות. לדברי עינת פלד מנהלת השיווק של "בונז'ור": "עבודת הפיתוח ערכה כשנתיים ולוותה במחקרים צרכנים לבחינת התנהגויות צרכניות בתחום האפייה, אפיון חסמים, בחינות סנסוריות של מגוון מוצרים ובסופו של דבר גובש קונספט שיווקי-מוצרי, שמטרתו לאפשר לצרכן לאפות מאפי שמרים בבית".

פלד סיכמה: "מדובר בתהליך פשוט וקצר המבטיח תוצאה בטוחה, לדוגמה: הצרכן מקבל בצק רוגלך וכל שעליו לעשות הוא להבריש את המאפים בביצה, להכניס אותם לתנור חם כ- 20 דקות, ולקבל מאפי רוגלך חמים, טריים וטעימים במיוחד. מדובר בשינוי עצום בעולם האפייה היושב על 2 טרנדים "חמים" – טריות ונוחות. בנוסף, המוצרים ללא חומרים משמרים".