נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין תקף בסוף השבוע בחריפות את תקנות ההגנה על בריאות הציבור שיזם משרד הבריאות בנוגע לסימון מוצרי מזון משמינים, שיובאו מחר לדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת. סימון המוצרים באמצעות תווית אדומה על האריזה יחול בעיקר על חטיפים ודגני בוקר. חלק מיבואני החטיפים, כמו קבוצת שסטוביץ, הקדימו להיערך לשינוי והחלו בשיווק חטיפים עם מיעוט נתרן, סוכר ושומן רווי. חברת יוניליוור יצאה במהלך דומה לחטיפיה, ואוסם ייצרה קטשופ מופחת סוכר. למרבה ההפתעה, הסימון לא יכלול מוצרים כמו מוצרי מאפה, בורקסים ונקניקים.



לין טוען כי הכינוי "רפורמה" עלול להטעות, שכן אין המדובר במהלך כולל והסימון יחול על 2% בלבד ממוצרי המזון כמו גבינות צהובות. בדוח שהעביר לוועדה טוען לין שמדובר במהלך פסול מעיקרו אשר מנוגד הן החלטה מפורשת של ממשלת ישראל אשר לסימונים טכניים והן לתפיסה המקובלת באיחוד האירופי ובארה"ב. מהלך דומה הונהג רק בצ'ילה וגם שם התוצאות מעודדות רק לטווח הקצר ולא לטווח הארוך.



נשיא איגוד לשכות המסחר מזהיר כי מדובר במהלך מפוקפק ביותר שעלול להוביל לתוצאה הפוכה של זלילה והשמנת יתר. כדוגמה הוא מבין את סוגיית עישון הסיגריות שחרף כל האזהרות על גבי החפיסות, מספר המעשנים בישראל עלה מ־19.8% ב־2015 ל־22.5% ב־2016. "מה שעוד חמור הוא שבזמן שמתבצע תהליך כלל עולמי באו"ם לבחינת סימון מוצרים, משרד הבריאות בישראל, במקום להשתלב בתהליך, מקדם מהלך אזוטרי המנוגד לכך", כותב לין אשר מציע תוכנית אלטרנטיבית לחינוך הנוער בבתי הספר לאכילת מזון בריא.