חברת אל על נכנסת לתחרות בשוק הלואו קוסט של הטיסות המוזלות תחת המותג שלה ומבטלת את המותג "UP". במסיבת עיתונאים שקיימה היום (רביעי) אל על, מסר המנכ"ל דוד מימון, כי החברה תציע שלושה סוגי כרטיסים בטיסות שלה לאירופה: האפשרות הראשונה תהיה טיסות כמו בלואו קוסט - ללא מזוודות, במחיר מוזל כאשר עבור כל תוספת יידרש תשלום נוסף. כרטיס LITE יכלול תיק יד, ארוחה ושתייה, בנוסף ניתן יהיה לבחור לשלם בגין שירותים נוספים כגון שליחת מזוודה לבטן המטוס ובחירת מושב הטיסה.



סוג הכרטיס השני, "CLASSIC", יכלול תיק יד הושבה מראש, ארוחה ושתייה, שליחת מזוודה ואפשרות לשינוי וביטול בתוספת תשלום. סוג הכרטיס השלישי, שבטיסות UP לא היה קיים, יהיה כרטיס SFLEX. הוא יכלול מגוון רחב של שירותים ולמעשה יהיה בדומה למחלקת עסקים. מימון ציין כי השינוי נעשה בעקבות בקשות של לקוחות ויצירת גמישות בשוק התעופה המשתנה.



סמנכ"ל המסחר באל על, גונן אוסישקין, הסביר כי על איחוד המותגים של אל על ו-UP הוחלט על מנת לתת מענה לקהל רחב של נושאים בטיסות לאירופה ולעמוד בתחרות מול החברות. 


בדרך סן פרנסיסקו 

אל על גם תרחיב את יעדיה לצפון אמריקה, הנחשבת לעוגן החזק של החברה. לאחר שנפתחו קווים חדשים לבוסטון ולמיאמי בחוף המזרחי בארצות הברית, החברה תפתח בסוף 2018 קו טיסה לסן פרנסיסקו שיהיה קו הטיסה השני לחוף המערבי בארצות הברית אחרי לוס אנגל'ס. הקו החדש נועד לתת מענה לאוכלוסיית נוסעים רחבה בתחום ההיי טק.

במקביל, אל על תמשיך לחתום הסכמים עם חברות אחרות ליעדי המשך. החברה תמשיך בפיתוח הסכמים עם חברות תעופה אחרות כמו עם חברת התעופה הארגנטינאית, ולטיסות למקסיקו, סין ועוד. החברה גם תשדרג את מטוסי ה-737 ליעדים הקצרים באירופה ובמהלך השנה יותקן אינטרנט ברוב מטוסי החברה.

החברה תקלוט עד סוף השנה ארבעה מטוסי דרים ליינר נוספים שיתווספו לשניים הקיימים שהגיעו כבר, וזאת כחלק מעסקת ענק עם חברת בואינג לרכישת 16 מטוסי דרים ליינר בהיקף של כ-1.25 מיליארד דולר. המטוסים החדישים יחליפו בעתיד את מטוסי הג'מבו המיתולוגיים. עוד סוף 2018 יפעלו שבעה מטוסי דרים ליינר בטיסות ליעדים ארוכי הטווח. 

בכירי אל על במסיבת העיתונאים. צילום: אבשלום ששוני
בכירי אל על במסיבת העיתונאים. צילום: אבשלום ששוני


מימון התייחס גם לתוכנית ההתייעלות שהחלה בחברה ואמר היא תימשך וכי מתקיים משא ומתן עם הטייסים לקראת הסכם נוסף, עם כניסת התקנות החדשות של התעופה שיקבלו את משך שעות הטיסה וכן את יציאת הטייסים לפנסיה בגיל 65. המנכ"ל, שהודיע לאחרונה על פרישתו בתום ארבע שנים אמר עוד: "אני גאה על כך שהצלחתי לממש את החזון וממשתי במלואה את התכנית העסקית שהצגתי עם כניסתי לתפקיד המנכ"ל, אשר כללה בראש ובראשונה הצטיידות במטוסי הדרים ליינר החדשים לצד הרחבת רשת הנתיבים, השקת כרטיס האשראי פליי כארד, הרחבת הפעילות החוץ תעופתית ומתן דגש להתייעלות".

מימון הוסיף, כי מימושה של תכנית זאת יממש תשתית איתנה לפעולות העתידיות של החברה. וליכולת ההתמודדות בשוק התעופה הבינלאומי והעריך שבשנת 2020 הגיל הממוצע של המטוסים באל על יעמוד על 9.9 שנים. "לרשות החברה יעמוד צי מהצעירים בקרב חברות התעופה המובילות".