מהפכת התעריפים בקווי התחבורה הציבורית הבינעירוניים יוצאת לדרך. החל מהחודש פברואר תורחב הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, גם לנסיעות בינעירוניות בכל רחבי הארץ. כך הודיע היום (ראשון) שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ. שר התחבורה ציין כי הרחבת הרפורמה תאפשר למאות אלפי נוסעים ליהנות מהוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים בתעריפי התחבורה הציבורית, באמצעות מנוי חופשי יומי או חודשי.



רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית החלה לפני שנתיים בארבעת המטרופולינים הגדולים: תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע. לאחר מספר חודשים הורחבה הרפורמה לכל הערים והישובים בארץ, ומהחודש הבא היא תכלול גם נסיעות בינעירוניות, בכל רחבי הארץ (למעט אילת והערבה). הרפורמה תכנס בהדרגה בכל הערים בארץ במהלך חודש פברואר.



הציפייה - הגדלת כמות הנוסעים בתחבורה הציבורית



במסגרת הרפורמה, תתאפשר נסיעה חופשית ללא כל הגבלה בכל האמצעים בתחבורה הציבורית, לרבות אוטובוסים, רכבות, רכבות קלות, מטרונית חיפה והכרמלית. בעתיד הקרוב יתווספו גם מוניות השירות, בתוך המטרופולינים וביניהם. כך לדוגמא, יתאפשר לנסוע נסיעה עירונית בתוך העיר חיפה, להמשיך מחיפה לתל אביב ומשם בנסיעה עירונית, בתוך תל אביב וכל זאת במנוי אחד, במחיר מוזל.



בנוסף לכך, יונהג מנוי "חופשי יומי", שיוזיל את מחירי הנסיעות בכל רחבי הארץ בעשרות אחוזים. כך למשל, נסיעה בין כלל ישובי מטרופולין חיפה לכלל ישובי מטרופולין תל אביב, מנהריה ועד אשדוד תכלול נסיעות עירוניות ובינעירוניות בכל אמצעי התחבורה הציבורית, באוטובוסים וברכבות, במהלך כל שעות היום, תעלה 40 שקלים בלבד.



הרפורמה גם לנסיעות הבינעירוניות תביא לצמצום פערים חברתיים ותוזיל באופן משמעותי את יוקר המחייה למשתמשי התחבורה הציבורית בישראל. כמו כן, היא צפויה להרחיב את מעגל המשתמשים בקווי האוטובוסים והרכבת. השר הוסיף כי הרחבת הרפורמה תאפשר לנוסע לבחור בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים, אוטובוס או רכבת, הנוסעים לאותו יעד ובכך למעשה תגדיל באופן משמעותי את היצע הנסיעות והתדירות לנוסעים.