השוואת מחירי סלי הקניות באינטרנט: רמי לוי, שופרסל ומגה

מבדיקת "מעריב עסקים" עולה כי סל הקניות הזול ביותר אונליין מוצע ברמי לוי (895 שקל) והיקר ביותר במגה (1,164 שקל) חוויית הקנייה הנוחה ביותר היא בשופרסל

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
קניות, סופר מרקט
קניות, סופר מרקט | צילום: מרק ישראל סלם
2
גלריה

שוק ההזמנות באינטרנט מתחלק בין חמש שחקניות עיקריות. המובילות הן שופרסל, ויקטורי ורמי לוי, מאחוריהן יינות ביתן והרחק מאחור ניצבת מגה.

סניף של שופרסל. צילום: רויטרס
סניף של שופרסל. צילום: רויטרס

סל השונות שלנו מורכב מטיטולים, אקונומיקה ומשחת שיניים, והמחיר הממוצע של סל זה הוא 35 שקל. את הסל הזול ביותר הציעה רשת יינות ביתן (32) ואילו את הסל היקר ביותר הציעה רשת מגה (39). הפרש המחיר הגבוה ביותר למוצר בודד נמצא בטיטולים שלב 4:  מחיר המוצר ברשת שופרסל היה נמוך ב־14% מהמחיר הממוצע ברשתות המתחרות.

מבדיקת הסלים הכוללת עולה כי הקנייה ברשת רמי לוי היא הזולה ביותר (895 שקל) בפער ניכר מהקנייה ברשתות המתחרות - 115 שקל פחות מהסל במקום השני, אך עם זאת יש לציין כי לוי הוא היחיד שהתגלו אצלו חוסרים. הבאים אחריו הם ויקטורי (1,010 שקל), יינות ביתן (1,015 שקל), שופרסל (1,057), ואת הרשימה סוגרת מגה (1,164 שקל - הפרש של 270 שקל מסל הקניות של רמי לוי). יש לציין כי על המחירים הסופיים יש להוסיף דמי משלוח. בדרך כלל מדובר בכ־30 שקל למשלוח, אולם המחיר משתנה בהתאם להיקף הקנייה ולאמצעי התשלום.

אחד היתרונות העצומים של קנייה ברשת מצוי באפשרות להשוות, בטרם הקנייה הסופית, בין המוצרים שהוספתם לסל לבין החלופות. בעניין זה יש לציין לטובה את רשת ויקטורי. הרשת נהגה בהוגנות יתר והציעה לנו להחליף 37 פריטים מעגלת הקניות שלנו לפריטים זהים וזולים יותר ממותג אחר (אין לרשת מותגים פרטיים), ובכך חסכה לנו 117 שקל.  גם באתר של רמי לוי הציעו לנו להחליף שלל פריטים, 42 ליתר דיוק, אך המערכת לא זיהתה את הפריטים הזולים שהוספנו לסל והציעה בחלק מהמקרים פריטים יקרים יותר. פרט לכך, כל התהליך של החלפת המוצרים היה מסורבל, ולעתים אף גרם לנו לטעויות ולמחיקת פריטים מבוקשים מן הרשימה.

גם בשופרסל הציעו לנו להחליף שבעה פריטים למותג הפרטי של החברה, ובכך חסכו עבורנו 21 שקל. ביינות ביתן לא הציעו להחליף שום פריט, ויתרה מכך, הם הודיעו לנו שתאריך ההזמנה הקרוב שבחרנו (יום המחרת) אינו כולל את המבצעים שקיבלנו בתהליך הקנייה, ולפיכך עלה המחיר הסופי בכמה שקלים.  גם ברשת מגה לא הציעו שום אופציה להוזלת סל הקנייה. "הקונים אונליין, לפחות אלה שעברו באתר השוואה, נענו להצעות ההחלפה והחיסכון", אומר אלפרט. "מבדיקה שערכנו מצאנו שב־2017 חסכו הקונים 8.8 מיליון שקל בקניות אונליין באתר, וזאת רק מאימוץ המלצות למבצעים והצעות החלפה, בלי להביא בחשבון חיסכון בצורת הקנייה (בקנייה אונליין נחסכים מהקונה פיתויים  רבים שהוא נחשף אליהם בביקור הפיזי בסניפים).

חוויית הקנייה הנוחה ביותר הייתה ברשת שופרסל. הרשת הציגה את מגוון המוצרים הגדול ביותר, האתר שלה הוא נוח לניווט ולהתמצאות, והדפדוף ברשימת הקניות, הוספת מוצרים אל עגלת הקניות וגריעתם ממנה ושינוי הכמויות היו ידידותיים ולא פלטו מוצרים אל מחוץ לסל. עם זאת, יש לציין כי שופרסל דוחפת בצורה אגרסיבית את המותג הפרטי שלה. חשוב להדגיש שלא תמיד המוצרים התחליפיים שהרשתות מציעות ימומשו על ידי הצרכנים: ישנם מוצרים אחידים כמו סוכר, שלצרכנים לא יפריע להחליף במותג זול יותר, ולעומתם יש מוצרים ייחודיים בטעמם, ובמקרים כאלה צרכנים מעדיפים פעמים רבות לוותר על המוצר החלופי הזול ולא להתפשר על הטעם המוכר.

סל הקניות שהוצג בכתבה הוא כמובן סל אפשרי אחד מבין רבים. אף שהשתדלנו לקלוע אל המכנה המשותף הרחב ביותר, לכל משפחה יש את תמהיל המוצרים שלה. כך ייתכן מאוד  שמשפחת ישראלי מכפר סבא צורכת סל קניות מסוים, וכי את אותו סל משתלם להם יותר לקנות בשופרסל, למשל, מאשר ברמי לוי. חשוב לבדוק את סל הקניות מדי פעם באתרי ההשוואות השונים כדי לחסוך כסף. זאת ועוד, קניות דרך אתרי רשתות המזון יכולות לחסוך כסף רב מאוד, גם  אם מביאים בחשבון את דמי המשלוח. וכמובן, לצד החיסכון בדלק ובזמן יקרים, את המשלוח מקבלים ישר לפתח הדלת ולא צריך להיסחב עם שקיות רב פעמיות.

בעולם העתידי כפי שהוא מודגם בסרטונים של חברות אלקטרוניקה דרום קוריאניות, במקרר הביתי שלנו יהיו חיישנים שיוכלו לזהות אילו מוצרים נכנסים לתוכו, אילו מוצרים יוצאים ממנו ומה תוקפם. כשמוצר מסוים ייגמר או יפוג תוקפו, המקרר יוסיף אותו לרשימת ההזמנות החודשית שלכם, והוא אף  יבצע אותה באופן אוטומטי עם כרטיס האשראי המוגדר לו במערכת. דמיינו שבכל יום חמישי אחר הצהריים הקניות מגיעות לקראת הערב בלי שהייתם מעורבים בתהליך כלל. כל שנותר לכם הוא לסדר את המוצרים במדפי המקרר. אולם בהתחשב במצב תשתיות התקשורת המפגרות של ישראל, שאין זה המקום  להרחיב עליו, זהו חזון רחוק. עד שיתגשם, נצטרך להסתפק בהזמנת אונליין ידנית רגילה.

תגיות:
שופרסל
/
צרכנות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף