"גם אם היום אצליח להגדיל את המכירות שלי באונליין, אני צריך להביא המון עובדים ומאיפה בדיוק אביא אותם?", שאל רמי לוי במהלך פאנל שנערך אתמול במסגרת ועידת הקמעונאות. לוי הוסיף וציין כי בנושא האונליין, "המתחרים שלנו עושים קניבליזציה לעצמם. המכירות שלהם בסניפים נפגעות בעקבות הפעילות הזאת. חיזקתי את רצפת המכירה מתוך הבנה ששם אני אצליח וארוויח. נכון שחיזקתי גם את הדיגיטל, אבל העיקר נשאר בחנויות".



מאידך, גבי רוטר, מנכ"ל רשת קסטרו, ציין כי בכוונתם לשפר את אתר המכירות ולהגדיל את הפעילות בו. לדבריו, "אנחנו משקיעים באי קומרס ובקרוב צפויים להשיק אתר חדש ומעודכן יותר. הכישלון בפעילות הגלובלית ובמיוחד בגרמניה הביא את קסטרו להיכנס לתחום הילדים".



לדבריו, "היום אנחנו נמצאים במצב של הישרדות עם ביקושים נמוכים, ולראיה הרבעון האחרון שהיה רע. צריך שתהיה מנהיגות אמיצה שתוריד לנו מסים בדיוק כמו שהיא מורידה מסים על יבוא. לא צריך לנסוע לחו"ל וצריך להפסיק להיות פופוליסטים".



מחקר של מכון גיאוקרטוגרפיה שהוצג על ידי פרופ' אבי דגני מצביע על עלייה של 25% ברכישות האונליין. ב־39% ממשקי הבית נמצא לפחות אדם אחד קונה באונליין, עם הוצאה חודשית ממוצעת של 763 שקל.



43% מהקניות באונליין הן של מוצרים המוזמנים מחו"ל, דבר המייצר הפסד של 4 מיליארד שקל למשק. סך ההוצאה החודשית בישראל לקניות באונליין מסתכם ב־775 מיליון שקל.



עופר ירום, מנכ"ל "azrieli.com", סיפר שבחברה לא מפחדים מכניסתה של אמזון. "אמזון לא תעניק לצרכן הרב ערוצי את החוויה שעליה אנחנו מדברים היום. הצרכן קונה היום מהבית, מהרכבת או שהולך לקניון או לסופר. בכל אחת מהפלטפורמות נעמיד את האופציה הנוחה ביותר".



מיכל רביב, סמנכ"לית שיווק ומכירה של טרמינל X, אמרה: "בשונה מאמזון, אנחנו רוצים להרחיב את סל המוצרים שאנו מציעים לצרכן. באמזון אפשר למצוא מיליוני מוצרים שכלל אינם רלוונטיים לקהל המקומי".