משלחת אנשי חברת 'וולמארט' צפויה לנחות בישראל בשבועות הקרובים על מנת לבחון את האפשרות לפתוח סניף בישראל. איש העסקים רמי לוי דווקא אינו חושש מהכניסה האפשרית של החברה. "תחרות זה דבר טוב ואני מזמין את כל מי שמעוניין להצטרף", אמר היום (חמישי) לאילה חסון ב-103FM. "הרשת שלנו המציאה את התחרות והצליחה להוריד את מחירי סל המזון בישראל".



על האפשרות שענקית הקמעונאות האמריקאית תנחת בישראל אמר לוי: "לא נראה לי ש'וולמארט' יגיעו לישראל כי יהיה להם קשה מאוד להתנהל כאן. פה, לעומת שאר העולם, 'וולמארט' תצטרך להתמודד עם נושא הכשרות והעובדה שרוב המוצרים בישראל מיוצרים כאן. בכך אין לה שום יתרון על רשת אחרת כי אני לא מאמין שעלות התפעול שלה תהיה נמוכה".

לוי התייחס גם למצב בו "וולמארט" תזכה להטבות בעלויות התפעול: "במקרה כזה אני חושב שיש לאפשר את ההטבות גם לשאר החברות הציבוריות. אנחנו זקוקים להורדת עלויות התפעול כדי שנוכל להוריד את המחירים עבור הצרכן ישראלי".

"באמת מאוד יקר כאן", טענה אילה חסון: "כשאני מגיעה לסופר בפולין אני רואה שישנם הבדלים משמעותיים לרעתנו. אולי הכשרות מייקרת את המחירים?".

רמי לוי ענה לה
:"אני לא יודע אם דווקא הכשרות היא זו שמייקרת את המחירים. אני חושב שמחירי הארנונה והחשמל של כל סניף גבוהים מדי. בפולין לדוגמה, עלויות התפעול נמוכות בצורה משמעותית, כשליש מהעליות בישראל. יש להוריד מכסים ולהפסיק עם הרגולציה שמייקרת את המחירים. הכל תלוי בעלויות התפעול שמי שאחראי עליהן היא מדינת ישראל".

עריכה: איתמר זיגלמן