איקאה השיקה הבוקר (ראשון) את הסניף הבאר שבעי שלה. מדובר בחנות הרביעית שהרשת השוודית פותחת בארץ, והלקוחות הראשונים יגיעו אליה ב-26.2.18. על פי הציפיות, במהלך שנת 2018, צפויים לבקר בסניף איקאה בבאר שבע, קרוב ל-800 אלף מבקרים ויימכרו למעלה משלושה מיליון פריטים.
חנות איקאה באר שבע נבנתה בהשקעה של 100 מיליון דולר ותתפרש על שטח של כ-22,000 מ"ר. בדומה לחנויות הרשת בארץ ובעולם, מלבד שתי קומות תצוגה ומכירה, תציע החנות גם מסעדה חלבית ומסעדה בשרית, חנות המוכרת מזון שוודי וממלכת ילדים. במחלקות השונות יועסקו כ-380 עובדים. קומות התצוגה והאביזרים, יכללו כ- 8,000 פריטים אשר יוצגו ב-39 חדרי תצוגה ובשלושה בתים לדוגמא, ברחבי החנות. 

איקאה באר שבע. צילום: רועי לינד
לרשות הלקוחות יעמדו שבע עמדות שירות לקוחות, 21 קופות מכירה מתוכן שמונה בשירות עצמי ושלושה דלפקי שירות הובלה והרכבה. כמו כן, במתחם החנות נבנו כ-1,500 מקומות חנייה ללא תשלום.

איקאה באר שבע. צילום: רועי לינד

שוקי קובלנץ מנכ"ל איקאה ישראל הסביר כי "איקאה באר שבע היא החנות הרביעית שאנו פותחים בישראל, אך ההתרגשות הינה בדיוק כמו בפתיחת החנות הראשונה". הוא הסביר: "מטרתנו היא להנגיש את חנויות איקאה לקהל רחב עד כמה שניתן, ובאר שבע שהיא בירת הנגב, הינה המקום הנכון למימוש המטרה". לדבריו, הקונספט האיקאי בנוי על יצירת חווית קנייה ייחודית לכל המשפחה וממבחר רחב של ריהוט וכלי בית תחת קורת גג אחת ובמחירים שווים לכל כיס. "מלאי המוצרים בחנות זמין בכל עת, כך שניתן לבקר, ליהנות מהשראת העיצוב, לבחור ולאסוף את המוצרים ולקחת אותם הביתה באותו היום", הוסיף, "לרשות הלקוחות עומדת האפשרות להיעזר בשירותי הובלה והרכבה וזאת בתשלום נוסף".

איקאה בבאר שבע. צילום: רועי לינד
קובלנץ הוסיף: "באיקאה אנו שמים דגש על חווית הקנייה והשירות, ולשם כך עומדים לרשות הלקוחות צוות עובדים מיומן, דלפקי שירות לקוחות, קופות עצמאיות, שירותים לוגיסטיים, שרות השאלת גגונים ללא עלות ועוד".

איקאה באר שבע. צילום: רועי לינד
בנוסף, החנות מציעה חוויית בילוי לכל המשפחה, הכוללת מתחם מסעדות בשרי וחלבי ובו 360 מקומות ישיבה, בעל כשרות מהדרין. המסעדה הבשרית מציעה מגוון מנות כגון: דג סלמון וחזה עוף במחיר של 39 שקלים למנה, כדורי בשר במחיר של 32 שקלים ושניצלונים במחיר של 29 שקלים. כמו כן מציעה המסעדה החלבית מגוון ארוחות בוקר, החל מארוחת בוקר קונטיננטלית בתשעה שקלים ועד לבופה בוקר בעלות של 39 שקלים ליחיד ו-69 שקלים לזוג. בממלכת הילדים ניתן ליהנות מבריכת כדורים, שעות סיפור ויצירה, ג'ימבורי ושירות המאפשר להשאיר את הילדים תחת השגחת הצוות.