ישראלי ממוצע צורך כ־300 גרם בשר בכל שבוע, אולם לפי נתוני רשתות השיווק, בשבוע שבו חל יום העצמאות גדלה צריכת הבשר ב־63%. המחיר של ק"ג בשר קפוא ברשתות השיווק נותר כשהיה בשנת 2016 - 39 שקל לק"ג בממוצע. לעומת זאת, מחיר הבשר המופשר ירד ב־7% ועומד על 42 שקל בממוצע, נכון לשנת 2017.



בשנת 2017 הייתה צריכת בשר הבקר הממוצעת בארץ 16.3 ק"ג לנפש (קפוא וטרי). ככלל, חלה עלייה של 4% בצריכת הבשר בישראל, ובצריכת הבשר הטרי העלייה גדולה במיוחד - 28%. הרכב הצריכה של בשר בקר בישראל עומד על 53% בשר קפוא מיבוא ו־47% בשר בקר טרי. הבשר הקפוא מיובא בעיקר מדרום אמריקה, ואילו מקור הבשר הטרי נחלק לשניים - בשר שנולד וגדל בישראל, לצד בשר טרי המיובא לישראל.



במשרד החקלאות ממליצים לא לאכול כל מה שמוכרים בחנויות. "יש להקפיד ולקנות בשר רק במקומות מורשים, בעלי רישיון עסק הנמצאים תחת פיקוח", אומרים במשרד. "יש להקפיד על רכישת מוצר באריזה מקורית, כאשר היא סגורה, נקייה ונושאת תווית ובה תאריך ייצור ותאריך פקיעת תוקף. בישראל, ישנם בתי עסק המוכרים בשר קפוא שהופשר ומציגים אותו כבשר טרי – זו עבירה על החוק".



במסגרת פעילות שגרתית, פשטו בשבוע האחרון מפקחי המשרד על אתר בלב העיר טייבה במטרה לחשוף עבירות בתחום שחיטה שחורה והברחות בשר. במסגרת החיפוש חשפו המפקחים שתי טונות בשר בקר שנשחט שחיטה שחורה וללא כל פיקוח וטרינרי, שמקורו בשטחי הרשות הפלסטינית. הבשר שנחשף הושמד לאלתר, וכנגד החשודים נפתחו הליכים משפטיים.



אירוע זה מצטרף לשורה של אירועים שאירעו מתחילת שנת 2018. במהלך ארבעת החודשים האחרונים חשפו מפקחי משרד החקלאות כ־50 טונות בשר שנשחט, הובל או הוחזק בתנאים אסורים שעלולים להוות לסכנה ממשית לבריאות הציבור.



בתוך כך, במהלך יום העצמאות צפויים לקלוט בחופי איגוד ערים כנרת, אלפי נופשים לפיקניקים ומנגלים. איגוד ערים כנרת מציע למבלים מבחר חופים לכל המשפחה. צוותי ההסברה של רשות הכנרת יסיירו בין הנופשים בחופים, יחלקו שקיות לאיסוף אשפה ויסבירו לציבור הנופשים את חשיבות השמירה על ניקיון הסביבה ומקורות המים.