1. בגזרת המתוקים שיצאו לקראת שבועות, הוציאה שטראוס מהדורה מיוחדת של מילקי בטעמי החטיפים “טורטית” ו”פסק זמן”. ניסינו את המילקי־טורטית, שלשמחתנו אכן מזכיר את החטיף האהוב. המרקם נוזלי מעט ביחס למילקי הקרמי המקורי והקצפת אוורירית במיוחד. באותה הזדמנות ניסינו את ספלנדיד בלונדי – מעדן שוקולד קרמלי שלא היה מתוק מדי, באופן מפתיע. טעמי המעדן השתלבו יחד למעדן קרמי, קטיפתי וכיפי.
מחיר: ספלנדיד בלונדי - 4.90 שקלים, מילקי – 3.70 שקלים

ספלנדיד בלונדי. צילום: סטודיו שיק


2. שבועות הוא החג של רוטבי השמנת על טעמיהם השונים. סדרת רוטבי השמנת של יטבתה התרחבה במיוחד לרגל החג, עם רוטב שמנת חריף עם פלפלים ורוטב שמנת עם תרד. טעמנו את הרטבים, שהיו עשירים וסמיכים, ולשמחתנו לא מכילים אחוז שומן גבוה. רוטב הפלפלים החריף מכיל 9% שומן, ולמרות שלמוצרים חריפים יש נטייה להיות פיקנטיים, כאן כמובטח מתקבל רוטב שטעמו באמת חריף. רוטב התרד מכיל 13% שומן וטעמו של התרד מודגש ודומיננטי, מה שהופך את הרוטב למוצלח במיוחד.

מחיר: 11.30 שקלים

רטבי שמנת. צילום: שלומי ארביב


3. הרבה יותר קל לאפות כשהמרכיבים מגיעים מוכנים לשימוש. כדי להקל על הכנת הפשטידות והלזניות, מותג “הגבינות של נני” מציע גבינות מגורדות, ובהן גאודה, צ’דר, קשקבל וגבינה שווייצרית. בעולם שבו התרגלנו לראות בעיקר רק “עמק” מגורדת על המדפים, כיף לראות כזה היצע גדול של גבינות איכותיות, במיוחד כשהן מגיעות מגורדות. ממוצע השומן של הגבינות הוא כ־30%, מה שאומר שהן עשירות בטעמים. סדרה נהדרת במחירים הוגנים.
מחיר: 15.90־18.90 שקלים ל־140 גרם

הגבינות של נני. צילום: יח"צ

4. כאילו לא חסרות לנו פחמימות על השולחן החג, מיהרנו לטעום את הטעמים החדשים בסדרת הקראנצ’ טוסט של עלית: בטעם שום ועשבי תיבול ובטעם עגבניות ואורגנו. הקטע של הטוסטונים, שמגיעים בגודל מכובד, הוא שהם מתאימים לנשנוש עם מטבלים. ניסינו את הטוסטונים שהיו שמנוניים למדי, וכמו כן הטעמים לא דומיננטיים במיוחד. מדובר בסך הכל בנשנוש נחמד, אך די מלכלך.
מחיר: 13.50 שקלים

קראנצ' טוסט של עלית. צילום: סטודיו שטראוס


5. להכין עוגת גבינה זה לא דבר זול. המרכיבים של העוגה בדרך כלל יקרים יחסית, בעיקר כשמנסים לצאת מהמסגרת ולהחליף את עוגת הגבינה הקלאסית בעוגה טרנדית. אם אתם לא מכורים למותגים - ובאמת שאין סיבה להיות – לאחרונה אפשר למצוא עוגיות וביסקוויטים של
Galletas Gullón האירופית. העוגיות, כמו ”טווינז”, שמזכירות מאוד את עוגיות "אוריאו", או העוגיות בציפוי קינמון, נפלאות כמצע או כטופ לעוגות גבינה, והן פריכות וטעימות.
מחיר: עוגיות ביסקוטי קלאסיות - 6 שקלים, טוויניז - 6 שקלים, עוגיות בציפוי קינמון - 9.90 שקלים

עוגיות וביסקוויטים של Galletas Gullon. צילום: יח"צ


6. על דפי הלזניה של המותג Rummo יש לנו רק דבר אחד לומר - הם מצוינים. בדומה למותגים מקבילים בשוק, גם את דפי הלזניה של Rummo אין צורך לבשל לפני האפייה. הם אלסטיים, עשירים בחלבון וטעימים מאוד. לדפים יש צבע צהבהב בזכות כמות חלמון ביצים, והם נפלאים לאפייה ולבישול.
מחיר: 15.90־17.90 שקלים

RUMMO. צילום: יח"צ


7. גליל נייר אפייה של חברת "אורגניקזון". הנייר ידידותי לסביבה, טבעי ואינו מולבן בכלור, בניגוד לניירות אחרים בשוק. אם מתגברים על הרתיעה הראשונית מהצבע הצהבהב של הנייר, מגלים נייר עמיד לאפייה ונוח לשימוש. הנייר מגיע כגליל ולא ברצועות, מה שמאפשר שליטה בגודל שבו רוצים להשתמש. הנייר, שמתאים למיקרו ולתנור עד לחום של 240 מעלות, מתאים גם לשימוש רב־פעמי.

מחיר: 23 שקלים

גליל נייר אפייה. צילום: עדי גלעד


8. חג השבועות הוא אחד החגים הכי מושחתים מבחינה קלורית, ואם כבר שחיתות, ניסינו את טעמי "מגנום" החדשים מבית גלידות שטראוס של יוניליוור. התחלנו ב"מגנום דאבל פרי יער", שאיזן בן חמצמצות הפירות לטעם הכמעט דומיננטי של השוקולד. "מגנום
Intense Dark" שהגיע אחריו היה אפילו עוד יותר טוב. מדובר בשלגון שוקולדי במיוחד, והציפוי מגיע בטעם שוקולד מהז׳אנר המריר מאוד (אם אתם לא חובבי מריר - ראו הוזהרתם). את המתיקות מספק השלגון עצמו, שמגיע בטעם שוקולד מתוק. שילוב המריר והמתוק יוצר איזון והופך את השלגון לטעים.
מחיר: 9־12.50 שקלים

מגנום. צילום: יח"צ