המסחר המקוון הוא תופעה מתפשטת שאינה פוסחת גם על מדינת ישראל. בשנת 2017 הוציאו הישראלים כ־13 מיליארד שקל בקניות באמצעות אתרי מסחר מחו"ל, לעומת כ־1.3 מיליארד שקל ב־2010 (גידול של פי עשרה). בשנה שחלפה הכריזה אמזון שבכוונתה לקדם פעילותה גם במדינת ישראל.
כניסת אמזון לישראל תעניק תנופה לסחר ברשת, אך מהלך זה עלול להשפיע על רווחי החנויות והרשתות הישראליות. הנה מספר שאלות שבקרוב נקבל עליהם תשובות: האם נראה יותר ויותר חברות ישראליות משתתפות בחגיגה המקוונת? האם הקניונים בישראל יהפכו לתאי מדידה בלבד? כיצד אמזון ישראל תשפיע על הרגלי הצריכה שלנו? וכיצד יגיבו לכניסה זו העסקים הקטנים בישראל?