הקרמבו האהוב והמוכר משנה את פניו. אין צורך להיבהל, עדיין תוכלו להמשיך ולהתחבט בשאלה האם להתחיל לאכול מהביסקוויט או מהשוקולד. השינוי הגדול בממתק החורפי הוא בעטיפת האלומיניום הוותיקה שהחל מספטמבר הקרוב תיעלם מאריזות השמינייה של המוצר. המשמעות היא צמצום של שימוש במעל 13 טון אלומיניום בשנה. מדובר ב-6000 קילומטר מרובע של עטיפות אלומיניום, שאם יחברו אותן לאורכן ניתן יהיה להגיע מירושלים להודו.  


איך עושים קרמבו של גלידת שטראוס

בשלב זה, כאמור, יוסרו עטיפות האלומיניום מאריזות קרמבו שמינייה בלבד, הבנויות מקופסת פלסטיק קשיחה הניתנת למחזור, המגינה על צורתו של הקרמבו העדין. מהלך זה, מלבד תרומתו לאיכות הסביבה, מגלם בתוכו התייעלות בתהליך יצור הקרמבו באריזות השמינייה הביתיות, ובכך מאפשר לגלידת שטראוס לשמור על מחירן הנוכחי של אריזות פופולאריות אלה, על אף שחיקה דרמטית ברווחיות הייצור בשנים האחרונות, שהובילה לעדכון מחירים באריזות הדיסקאונט.



הקרמבו החדש. צילום: אפיק גבאי



הקרמבו שיימכר באריזות הדיסקאונט ימשיך להיות עטוף בעטיפות המקוריות עד אשר ימצא פתרון טכנולוגי לעניין. בגלידת שטראוס שואפים לצמצם בעתיד גם את השימוש בפלסטיק באריזות השמינייה, ולכן מתכננת החברה שיתוף פעולה עם גופים מובילים בתחום חדשנות באריזה, בכדי למצוא פתרון לנושא.



מיכל תמרי, מנהלת שיווק גלידת שטראוס ביוניליוור אמרה "בספטמבר תחל מכירתו של הקרמבו המוכר והאהוב באותו הטעם ובאותה האיכות, רק ללא עטיפות אלומיניום, בהתאם ליעדי הקיימות של תאגיד יוניליוור העולמי. טרם החלטתנו על מהלך הסרת עטיפות האלומיניום, ערכנו בדיקות הבטחת איכות רבות לאורך זמן, ווידאנו שטעמו, מרקמו ואורך חיי המדף שלו ימשיכו להישמר בדיוק כפי שהיו". ב-5 השנים האחרונות הפחיתה יוניליוור ישראל מעל ל- 6500 טון בחומרי אריזה, המהווים 30% הפחתה בחומרי אריזה. 



הקרמבו התחיל את דרכו כממתק בשנות הצנע, מאחר ויוצר מחומרי גלם זולים. הוא צבר פופולאריות רבה, השתרש בפולקלור הישראלי, אבל הומצא בכלל בדנמרק לפני כ-200 שנה. 85% מהישראליים אוכלים קרמבו במהלך העונה שמתחילה בספטמבר ומסתיימת בינואר. צרכני הקרמבו ציינו כי הם אוכלים בממוצע כ-14 קרמבואים בעונה.



ולשאלה איתה פתחנו: איך אנחנו אוהבים לאכול את הקרמבו שלנו? כ-70% מתחילים מהקרם, 20% מתחילים דווקא מהביסקוויט והיתר מצאו דרך יצירתית לאכול את הקרם והביסקוויט יחד.