מכה קשה ליוון ומכה חמורה יותר לממשלתה הנוכחית . שרי האוצר של גוש האירו החליטו היום (שבת) לדחות את בקשתה של יוון לעכב את תשלום חובותיה עד לאחר קיום משעל העם בשאלת התנאים שהציב פורום שרי האוצר בחמישי ביולי .

שרי האוצר של הגוש סירבו להצעה היוונית ,ותוקף הצעת ההסדר האירופי עם יוון יפוג ב-30 ביוני, אלא אם היוונים  ישלמו את התשלום בסך 1.6 מיליארד אירו שעליהם לשלם עד סוף החודש. החוב הכולל של יוון לנושיה האירופים מסתכם בכ-370 מיליארד אירו.

בהחלטתם שרי האוצר קבעו שאחת הסיבות לדחיית הבקשה היוונית היא חוסר האימון בממשלה הנוכחית. לטענתם גם אם המשאל יאשר את קבלת תנאי הנושים, הם לא מאמינים שהממשלה הנוכחית תיישם אותם. במיוחד כשראש הממשלה אלקסיס ציפראס ינהל מאבק נגד קבלת החלטה הנושים.


פורום שרי האוצר של האיחוד מקשיח את עמדתם וגם סגנון ההצהרות.  שר האוצר ההולנדי ירון דיסלבלום  היו"ר התורן של פורום שרי האוצר של גוש האירו הודיע כי ההיסטוריה הכלכלית של האיחוד  לא משחררת את יוון מחובותיה.
 
"חובות משלמים , ההתחייבות לשלם לא חולפת עם הרוח". הוא הוסיף ואמר "שתתקיים פגישה נוספת שבה ידונו בדרכים אשר יבטיחו, לא משנה מה יקרה, את עתיד גוש האירו".