הבנק המרכזי של אירופה צפוי לסיים את הסיוע לבנקים של יוון כבר מהיום (ראשון), כך על פי דיווחים המגיעים מאירופה.

הבנקים מאסו מהסחבת ומתכוונים לסיים את סיוע החירום שניתן על ידי הוועד המנהל של הבנק.
מדובר במכת מוות עבור הבנקים ביוון, שכן עד עכשיו היה מדובר בצינור החמצן של המדינה, שנקלעה לקשיים כלכליים קשים ביותר, מומחים אף מעריכים כי יש אפשרות שהיא תפשוט את הרגל. 
ברחבי אירופה כבר החלו להגיב להחלטת ה-ELS כשדווקא בצרפת, ביקר ראש הממשלה מנואל ואלס את ההחלטה ואמר: "נכון שהבנק מחליט על צעדיו באופן עצמאי, אבל אני לא חושב שזה נכון לנתק את היוונים בשלב זה. צריך לזכור שמי שסובל הוא העם היווני". 

ההערכות מדברות על כך שיוון תיאלץ להכריז ביום שני על יום "חג בנקים", דבר שיאפשר לבנקים לקבל עוד יום של חופש ללא מסחר, ובכך לאפשר לכלכלה יום נוסף על מנת להגיע לפיתרון, שכעת נראה כמשהו רחוק מאוד. כזכור, האולטימטום ליוון יפוג ביום שלישי. 
כזכור, אמש החליטו מנהיגי גוש האירו שלא להאריך את תוכנית החילוץ של יוון מעבר ליום שלישי, למרות בקשת המדינה לעשות כן, עד אשר יוחלט במשאל עם איך לנהוג עם תוכנית החילוץ.

על פי חוקי האיחוד האירופי, במצב שבו יוון תהפוך להיות חדלת פירעון, הבנקים לא יוכלו לעזור לה יותר והיא ככל הנראה תתמוטט מבחינה כלכלית. הם חייבים לשלם לקרן המטבע עד לסוף החודש כ-1.6 מיליארד אירו, כשחובה הכולל עומד על 370 מיליארד אירו.