לתהילה, כידוע, יש יתרונות רבים. מעמד חברתי הגבוה, יכולת השפעה נרחבת, כבוד, וכמובן - גם כסף. הרבה מאוד כסף. כבכל שנה מפרסם מגזין פורבס דירוג מיוחד, אשר בוחן כמה כסף הרוויחו הסלבריטאים השונים ברחבי העולם בשנה החולפת - ומדרג את אלו הרווחיים ביותר. אותם סלבריטאים מגיעים ממגוון אדיר של תחומים: החל מאמנים וסופרים, דרך אנשי תקשורת ושחקנים ועד לספורטאים, שפים - ואפילו קוסמים.

אז מיהו הסלבריטאי הרוויח ביותר בעולם בשנה החולפת? גם את הדירוג הזה כבש (ובגדול) המתאגרף האמריקאי פלויד מייות'ר, שכבר הספיק לככב השנה בפסגתם של כמה דירוגים קודמים (ובמיוחד דירוג הספורטאים המרוויחים בשנת 2015). כזכור, מייוות'ר התחרה בחודש מאי האחרון בקרב אשר כונה "קרב המאה" כנגד המתאגרף הפיליפיני מני פאקיאו.

הקרב שבר כל שיא אפשרי לאחר ש-4.4 מיליון בני אדם רכשו את הזכות לצפות בשידור הקרב בטלוויזיה, וסך ההכנסות (צפייה, פרסומות, חסויות, כרטיסים) הסתכמו בלמעלה מ-600 מיליון דולר. מייוות'ר עצמו, שניצח בקרב ושמר על מאזן קרבות נקי מהפסדים (48 ניצחונות בקריירה) גרף במהלך השנה לא פחות מ-300 מיליון דולר - אשר הפו אותו לסלבריטאי המרוויח ביותר השנה על פני כדור הארץ.

מספר 1 - בשחצנות ובחשבון הבנק. פלויד מייוות'ר. צילום: רויטרס
פאקיאו, אשר כאמור הפסיד ב"קרב המאה" למייוות'ר, אמנם הסתפק בהכנסות צנועות בהרבה ביחס ליריבו, אך אלו הספיקו לו כדי לכבוש את המקום השני של הדירוג היוקרתי. במהלך השנה המתאגרף הפיליפיני הכניס 160 מיליון דולר, מהם 148 מיליון שולמו ישירות עבור קרבות בהם השתתף (מייוות'ר, מנגד, השתתף בקרב אחד בלבד השנה), ו-12 מיליון נוספים הגיעו מפרסומות והסכמי חסויות עליהם חתם.

במקום השלישי בדירוג נמצאת אחת הדמויות הרחוקות ביותר ממייוות'ר ופאקיאו. זוהי זמרת הפופ האמריקאית קייטי פרי, אשר חגגה השנה בסך הכל את יום הולדתה ה-30 - ועשתה זאת בגדול. למעשה, פרי יכולה להתגאות בהיותה "הסלבריטאית שאינה מתאגרף במשקל בינוני" המכניסה ביותר במהלך השנה, עם הכנסות המוערכות בסכום כולל בן 135 מיליון דולר.

פרי הלכה וביססה את מעמדה כאחת הדמויות המובילות של עולם המוסיקה בארה"ב, לאחר שסיבוב ההופעות אליו יצאה השנה הכניס לכיסה עשרות מיליוני דולרים ומכר מאות אלפי כרטיסים ברחבי המדינה. גם המקום הרביעי בדירוג מגיע מתחום המוזיקה בדמות להקת "וואן דיירקשיין" הבריטים, אשר הכניסו השנה 130 מיליון דולר בזכות סיבוב ההופעות אליו יצאו, ואשר כלל גם את ישראל. את המקום החמישי תפס מגיש הרדיו והטלוויזיה היהודי הווארד סטרן, אשר הכניס השנה 95 מיליון דולר, בעיקר עקב הצלחתה של תכנית הרדיו שלו.

קייטי פרי. הישג מרשים. צילום: רויטרס
בדירוג ניתן למצוא באופן טבעי שמות נוצצים רבים, דוגמת השחקן ההוליוודי רוברט דאוני ג'וניור, אשר מדורג במקום ה-8 לאחר שהרוויח השנה 80 מיליון דולר (ממש כמו הזמרת ואלילת הנוער האמריקאית טיילור סוויפט). במקום העשירי נמצא כדורגלן העל הפורטוגלי כריסטיאנו רונאלדו, אשר הכניס השנה 79.5 מיליון דולר והקדים את ליאו מסי הארגנטיני, שדורג 13 עם רווחים בגובה 74 מיליון דולר "בלבד". עוד במעלה הדירוג ניתן למצוא את ד"ר פיל מק'גראו (מוכר פשוט כ"דוקטור פיל") אשר תוכניות הייעוץ שלו הניבו לו רווח בגובה 70 מיליון דולר השנה - והציבו אותו במקום ה-15 ברשימה. הקוסם דיוויד קופרפילד מדורג במקום ה-20 עם הכנסות של 63 מיליון דולר מהמופע אשר הוא מעלה בלאס וגאס.
פול מקרט'ני, חבר להקת החיפושיות בעבר, הוא המשתתף המבוגר ביותר ברשימה הנוכחית, לאחר שבגיל 73 רשם הכנסות בגובה 51.5 מיליון דולר במהלך השנה החולפת. גם מגיש הטלוויזיה האגדי דיוויד לטרמן בן ה-68 מככב ברשימה (הכניס השנה 35 מיליון דולר) על אף שחצה את גיל הפרישה לפנסיה. מנגד, המשתתף הצעיר ביותר ברשימה הוא שחקן הכדורגל הברזילאי ניימאר ג'וניור, אשר בגיל 23 בלבד רשם השנה הכנסות בגובה 31 מיליון דולר. 

לאתר פורבס הישראלי