בורסות העולם סגרו אתמול בירידות חדות? המדדים המובילים בוול סטריט צנחו? המסחר באסיה מוסיף להתרסק? כל אלו לא עומדים בדרכה של הבורסה בתל אביב, שם מתנהל בשעה זו המסחר בעליות שערים נאות.



אתמול, כזכור, נצבע המסחר בבורסה בצבע אדום עז, על רקע הצניחה בבורסות ברחבי העולם כולו. המדדים המובילים בתל אביב איבדו אתמול מעל 3% מערכם, וגם בוול סטריט ננעלו המדדים המובילים בירידות חדות שבין 3% ל-4%. הבוקר נמשכת המגמה בבורסות אסיה, שם גם מאמצי השלטון בסין להשיב את אמון המשקיעים לא נושאים פרי, בינתיים - והבורסה בשנגחאי צונחת גם הבוקר ומאבדת כעת כ-6% מערכה, בעוד מדד הניקיי היפני נחלש בלמעלה מ-3%. 

אך אצלנו, כאמור, מתנהל בשעה זו המסחר בעליות שערים. מדד ת"א 25 מתחזק ב-1.5%, מדד ת"א 100 מוסיף 1.8% לערכו ומדד הבנקים עולה ב-2.6%. מדד התקשורת מטפס ב-2.4%, מדד הנדל"ן עולה 2.3% ומדד הנפט והגז, שספג אתמול את המכה הקשה ביותר, מתחזק כעת ב-2.8%. גם החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים כעת במגמה חיובית.
עוד ברקע למסחר עומדת החלטתו של בנק ישראל אתמול להותיר את הריבית במשק על כנה גם בחודש ספטמבר, קרי על רמה של 0.1%. החלטת הבנק נובעת בעיקר מהעמידה ביעד האינפלציה, מהיחלשות השקל במהלך השבועות האחרונים ומהחשש מפני השפעה על שוק הדיור, הרותח בלאו הכי. אתמול עוד נשמעו קולות אשר העריכו כי הבנק יחליט להוריד את הריבית לרמה אפסית בכדי להתמודד עם הירידות האחרונות בשווקים, אך כאמור הבנק החליט להותיר את הריבית ללא שינוי זה החודש השישי ברציפות.
בגזרת המניות, במוקד תשומת הלב עומדות היום מניות הבנקים, אשר ספגו בימים האחרונים את המכות הקשות ביותר וצנחו בחדות. בשעה זו מניית בנק דיסקונט מתחזקת ב-2.5%, מניי בנק הפועלים מזנקת ב-2.9% ובנק לאומי מוסיף 2.2% לערכו. גם מניית טבע שצנחה אתמול בחדות מתחזקת בשעה זו, ומוסיפה כעת 2.5% לערכה.

לכתבה באתר פורבס