בנק הפועלים חשוד במעורבות בהונאת מס באוסטרליה בסך 100 מיליון דולר אוסטרלי (כ-270 מיליון שקל), כך מדווחים כלי התקשורת במדינה.



מדובר לכאורה בפרשה דומה לזאת שהיתה בבנק לאומי, כשלקוחות הבנק עשו שימוש בשירותי הבנק בניגוד לתקנות המס של אוסטרליה.



רשויות המסים באוסטרליה הגישו כתב אישום נגד האחים מייקל ואנדרו בינטר, בעלים לשעבר של חברת המיצים הטבעיים Nudie Juice, בחשד שהפקידה את הכספים הבלתי מדווחים בבנקים בישראל, ובתמורה הזרימו אלה לחברות האוסטרליות של המשפחה הלוואות בהיקף של כ-20 מיליון דולר אוסטרלי, כשהריבית בגינן נרשמה כהוצאה מוכרת לצרכי מס.



עוד דווח כי ב-2012 פנה מייקל בינטר לעו"ד עמירם גיצלטר בתל אביב כדי שיאתר אדם שיוכל להשמיד את התיק שיש בבנק הפועלים על הפעילות הפיננסית של המשפחה, מתוך חשש שרשויות המס האוסטרליות יגיעו למידע.



בדיווח, שמבוסס על מסמכים שהוגשו לבית המשפט הפדרלי באוסטרליה, צוין כי עורך הדין אמר לבינטר שמצא איש קשר בבנק שיוכל להשמיד את התיק תמורת 60 אלף דולר. בהמשך הודיע גיצלטר כי האיש התקשה להשיג את התיק.



לפני מספר שנים מינתה רשות המסים האוסטרלית מפרק לאחת החברות של המשפחה בשל חובות שהחברה הותירה לרשות המסים האוסטרלית. המפרק חשד כי החברה החזיקה חשבונות בבנקים מרכנתיל, דיסקונט ובבנק הפועלים, ומינה עו"ד ישראלי, דור חזקיה, שפנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לחייב את הבנקים למסור מידע לגבי החשבונות. בנק הפועלים הודיע מיד כי לחברה המדוברת אין חשבון בבנק. משפחת בינטר התנגדה לכך שדיסקונט ומרכנתיל ימסרו מידע למפרק האוסטרלי, בטענה שהמידע יחשוף נתונים חסויים על צדדים שלישיים. בנק דיסקונט עצמו אמנם מעורב בפרשה, אך אינו נמצא תחת חקירה.



על פי כתב האישום, לחברה אכן לא היו חשבונות בבנק הפועלים, אך לבני המשפחה כן ובהם הוחזק הון שלא דווח לרשויות המס באוסטרליה. בנק הפועלים סגר את הנציגות שהחזיק באוסטרליה לפני חמש שנים.



משפחת בינטר מכחישה את הטענות העולות מכתב האישום.



תגובת בנק הפועלים: "בנק הפועלים מכחיש את הדברים שנכתבו בעיתונות האוסטרלית כפי שבאים לידי ביטוי בתקשורת הישראלית. התנהלות הבנק היתה התקינה לחלוטין. אין זה נכון ששלטונות אוסטרליה חושדים בפעילות הבנק". 
עוד נמסר, כי השלטונות לא חושדים שהבנק עבר עבירות, אך ייתכן שנערכות בדיקות.

בבנק דיסקונט סירבו להגיב.