אם לא מפריעים לכם הצפיפות, השגרה, הלחץ והמרוץ הבלתי פוסק אחר רווחים, ייתכן בהחלט שגם אתם שואפים לעבוד ב"יהלום שבכתר" של הכלכלה האמריקאית - וול סטריט.



לכל הכתבות באתר פורבס 


אחד הרחובות המפורסמים ביותר בעולם הפך עם השנים לשם נרדף עבור עובדי בתי ההשקעות וסוחרי המניות המובילים בארה"ב ונודע, באופן לא מפתיע כלל, גם במשכורות המפנקות מהן נהנים עובדי החברות והמשקיעים הפועלים בו. כעת מסתבר כי משכורות אלו טיפסו במהלך השנה החולפת אפילו יותר - וביססו את מעמדו של התחום כרווחי ביותר במדינה.



במהלך השנה החולפת זינק השכר הממוצע של עובדי וול סטריט בלא פחות מ-14%, כך עולה מדו"ח מיוחד שפרסמה השבוע עיריית ניו יורק אודות נתוני השכר ברחבי העיר. על פי נתונים אלו, שכרם הממוצע של עובדי וול סטריט עמד השנה על 404,800 דולר - קרי 37,733 דולר בחודש, או 131,559 שקלים.
הנתון האדיר הזה כולל גם את הבונוסים מהם נהנו העובדים, ונחשבים למרכיב משמעותי בחבילות השכר השונות. במהלך השנה עלו גם סכומי הבונוס הממוצעים, אם כי אלו רשמו עלייה מינורית יותר - של 2% בלבד. בסך הכל עמד הבונוס של עובד ממוצע השנה על 172,900 דולר (כ-674,310 ₪).
הנתונים המרשימים האלה אמנם גורמים בראש ובראשונה לכמה עיניים לצאת מחוריהן, אך הם גם מספקים אינדיקציה חשובה להתאוששות הכלכלה האמריקאית: כך, למשל, עולה כי שכרם הממוצע של עובדי וול סטריט חצה את רף 400,000 הדולר לשנה, לראשונה מאז שנת 2007 (ולמעשה מאז פרוץ המשבר הכלכלי הגדול של שנת 2008). אם משווים את השכר לרמת האינפלציה במשק, אגב, עובדי וול סטריט נהנו השנה מהשכר ה-3 בגובהו בהיסטוריה.
אך לא כולם רואים בנתונים אלו אינדיקטור חיובי כל כך. מומחים שונים כבר מזהירים כי יש לראות בפרסום הדו"ח הנוכחי והעלייה השנתית בשכרם של העובדים כתמרור אזהרה, דוגמת אלו אשר בהקו ערב המשבר של שנת 2008. כך, למשל, מסתבר כי רק פעמיים בהיסטוריה נהנו עובדי וול סטריט מבונוסים גבוהים יותר מאשר אלו מהם נהנו השנה: פעמיים אלו היו בשנים 2006 ו-2007, אז חגיגות השכר והבזבוז בבתי ההשקעות הובילו לבסוף למשבר הכלכלי החמור של השנים האחרונות.
פי 6 מהעובד הניו יורקי הממוצע
הנתונים אודות גובה שכרם של עובדי וול סטריט אמנם מדהימים, אך לא פחות מדהים הוא הפער שבינם לבין שכרם של יתר עובדי המגזר הפרטי בארה"ב - ובניו יורק בפרט. על פי הדו"ח המדובר, במהלך השנה החולפת עמד השכר השנתי הממוצע של העובדים במגזר הפרטי בעיר ניו יורק, אשר נחשבת לעשירה בהרבה מיתר ארה"ב, על 72,300 דולר (23,497 שקלים בחודש) - כלומר עובדי וול סטריט נהנו משכר גבוה פי 6 ביחס ליתר העובדים. בשנת 1982, אגב, הרוויחו עובדי וול סטריט פי 2 בלבד מחבריהם העובדים במגזר הפרטי. בנוסף, 23% מעובדי וול סטריט הרוויחו במהלך השנה למעלה מרבע מיליון דולר - נתון בו יכולים להתגאות 3% בלבד מיתר עובדי העיר.
ולסיום, הדו"ח מעלה גם חדשות טובות, אם ברצונכם להצטרף לחגיגת השכר האדירה הזו: במהלך השנה החולפת גייסו החברות בוול סטריט 2,300 עובדים חדשים, ובפעם הראשונה מאז שנת 2011 מספר העובדים בוול סטריט גדל בסיכום השנה. אם המגמה תימשך גם השנה, גם לכם יהיה סיכוי להגיע למשרה באחד הרחובות הנחשקים ביותר בעולם - וליהנות ממשכורות עתק.