סוף הציוץ: האם טוויטר תצליח לשרוד את הקשיים הכלכליים והתחרות?

היא כבשה לא מעט סלבריטאים ופוליטיקאים והצליחה להשפיע על מהלך ההיסטוריה, אבל הקשיים הכלכליים והמאבק מול רשתות חברתיות אחרות מציבים סימן שאלה גדול סביב המשך קיומה. האם טוויטר תצליח לשרוד?

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מעריב אונליין
מעריב אונליין | צילום: מעריב אונליין
2
גלריה

מהו הטרנד הנוכחי ברשת החברתית טוויטר? כנראה לא מצבה הכלכלי של החברה, שאיבדה כמחצית משווייה בתוך חמישה חודשים.

ההידרדרות הגיעה לשיאה בשבוע שעבר, כשמנכ”ל החברה החדש־ישן ג’ק דורסי הודיע על כוונת החברה לפטר 336 עובדים, שמהווים 8% מכוח האדם שלה. “אנו מרגישים שמחלקת ההנדסה תזוז מהר יותר עם צוות קטן ורזה יותר", נימק דורסי במכתב לעובדים שבישר על המהלך.

"אנו עושים זאת מתוך כבוד מרבי לכל אחת ואחד מהעובדים והעובדות שלנו. טוויטר תלך רחוק ככל שניתן כדי לדאוג לעובדים שיפוטרו, באמצעות חבילות פיצויים נדיבות וסיוע. בואו ניקח את הזמן להביע את תודתנו לכל אלה שעוזבים אותנו. אנו נכבד אותם בעשיית המאמץ המרבי לשרת את משתמשי טוויטר. זה לא צעד קל, אבל זהו הצעד הנכון - העולם זקוק לטוויטר חזקה, וזהו צעד נוסף בדרך לשם".

בדבריו אלו למעשה ביטא דורסי את פרשת הדרכים שבה נמצאת מי שבתחילת דרכה נחשבה ל"נסיכת האינטרנט".


החברה תציע Moments בתשלום גם עבור נותני חסות, שיהוו למעשה קידום של אירוע או נושא מסוים. היא גם תציע למפרסמים כלי אבחון של אותם טרנדים ומידע על מה כותבים ומשתפים המשתמשים - כלי שתציע בתשלום כמובן. כאמור, הכל במטרה לייצר הכנסות. אך נשאלת השאלה: האם החברה רוצה לייצר שיח מדומה על מוצר שלה? והאם ציבור המשתמשים ישתף עם הדבר פעולה? רק לזמן הפתרונים.

תגיות:
רשתות חברתיות
/
טוויטר
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף