בעקבות הודעתה של חברת אינטל על כוונתה לפטר 12 אלף עובדים - 11% מכוח העבודה שלה - בכל שלוחותיה ברחבי העולם, כתב היום (רביעי) מנכ"ל החברה בריאן קרזניץ' מכתב לעובדים, בו אמר כי צמצום כוח האדם של החברה ייעשה בחלקו בפרישה מרצון וחלקו בפיטורים.



בנוסף, כתב המנכ"ל, כי מפעלים ימוזגו ויוזמות להגברת היעילות. "מרבית הצעדים יימסרו לעובדים ב-60 הימים הקרובים, וחלק יינקטו ב-2017", כתב קרזניץ'.



לדברי קרזניץ', אלה אינם שינויים שהוא לוקח בקלות: "אנו הולכים לומר שלום לעמיתים שמילאו תפקיד חשוב בהצלחה של אינטל. אנחנו מחויבים לסייע לעובדינו במהלך השינוי ונעשה זאת בכבוד המרבי".



"ההודעה של היום היא בגלל הכוונה להאיץ את אסטרטגיית הצמיחה שלנו", הוסיף קרזניץ', "כדי לבסס את אינטל כמובילה בתחום העולם החכם והמקושר". הוא הוסיף: "אני יודע שלרבים מכם יהיו שאלות לגבי השינויים בחברה. אני אמסור פרטים נוספים ומיתר הנהגת החברה בימים ובשבועות הקרובים".  



חברת אינטל היא יצרנית שבבי המחשב הגדולה בעולם ונכון לסוף השנה שעברה, היא מעסיקה כ-107,300 עובדים. החברה הימרה במידה רבה על היציבות של עסקי ה-PC לפני שנים והמעבדים שלה אף שלטו בתעשיית המחשבים האישיים, אך החברה לא הצליחה לשחזר את ההצלחה שלה לאחר שהניידים החליפו את המחשבים השולחניים ואת הניידים המסורתיים. קרוב ל-60% מהמכירות והרווחים של אינטל הגיעו מעסקי מיקרו השבבים, כלומר לכל שינוי עסקי ב-PC יש השפעה גדולה על אינטל.



החברה אומרת שהיא מצפה לחסוך 750 מיליון דולר השנה ו-1.4 מיליארד דולר עד אמצע השנה הבאה מהקיצוץ. במקביל, אינטל מסרה כי היא מתכננת להשקיע יותר בתחום הטאבלטים ובמרכז הנתונים שלה. לאחר ההודעה על הפיטורים המניות של אינטל ירדו ב-3%.