חברת התעופה הגרמנית "לופטהנזה" ביטלה 852 טיסות שהיו אמורות להתקיים השבוע, עקב שביתת עובדי שדות תעופה בגרמניה, המתעתדת למחר (רביעי). השביתה תשבש את הפעילות האווירית בפרנקפורט ובמינכן. הטיסות לטווח ארוך של החברה לא יופעלו משדה התעופה של פרנקפורט, ורוב הטיסות הגרמניות ושירותים אירופים אחרים יושבתו ביום רביעי, כך מסרה "לופטהנזה" בהצהרה לתקשורת. בשדה התעופה במינכן, כל השירותים הבין יבשתיים של החברה יתבטלו, ורק 90 טיסות לגרמניה או ליעדים אירופים אחרים יוצעו ללקוחות החברה. על מנת להתכונן לשביתה, "לופטהנזה" ביטלה גם 30 טיסות היום.
איגוד עובדי השירותים Verdi מתכנן הפגנות שקטות בשישה שדות תעופה באירופה מחר, כחלק מסכסוך על העלאות שכר במגזר הציבורי מול עובדי הממשלה הגרמנית הפדרלית והמוניציפלית. גם שדות תעופה גרמניים אחרים יושפעו מהשביתה, שתתקיים עד השעה 15:00: דיסלדורף, קולון-בון, דורטמונד והנובר. בין השאר ישבתו גם עובדי האבטחה, עובדי הצ'ק אין ועובדי שירותי הכבאות בשדה. סבב השיחות הבא עם הרשויות מתוכנן לימים חמישי ושישי, כך מסר ארגון העובדים אתמול. עובדי נמלי התעופה, כולל מכונאים, פקחים, צוותי קרקע ומנהלה צפויים כולם לשבות.
Verdi טוען כי עובדי המגזר הציבורי זכאים להעלאת שכר של 6%, וברבים מהמחוזות בגרמניה כבר התקיימו בשל כך הפגנות ושביתות בגני ילדים, בתי חולים ותחבורה ציבורית. רוב הטיסות ארוכות הטווח לפרנקפורט, נמל התעופה העמוס בגרמניה, יתקיימו כסדרן, אך טיסות פנימיות רבות ושל קווים פנים אירופים צפויות להתבטל.

נוסעים שהזמינו טיסות פנים בתוך גרמניה יוכלו להשתמש במערכת הרכבות הגרמנית, דויטשה באהן, כדי להגיע ליעדם או להזמין מחדש כרטיס במועד אחר ללא עלות נוספת, הודיעה "לופטהנזה", וזאת גם אם הטיסה שלהם לא הושפעה מהשביתה. חברת "אייר ברלין" הודיעה כי נוסעים שלה שייפגעו מהשביתה יוכלו להזמין כרטיסים חדשים לאותם יעדים בין 28 באפריל ל-4 במאי ללא עלות נוספת.

איגודי העובדים של "לופטהנזה" ערכו בעבר שביתות שהביאו להפסדים בשווי 500 מיליון יורו מהרווח התפעולי. החברה נתנה הצעת השכר אחרונה לטייסיה בשבוע שעבר.