שערו של הדולר היציג התחזק אתמול (שלישי) לעומת השקל, ככל הנראה משום שהמשקיעים מחפשים מטבעות מקלט לקראת משאל העם בבריטניה והשקל הינו מטבע מוצק. אתמול, שערו היציג של הדולר עלה ב-0.258% ל-3.864 שקלים ואילו הבוקר במסחר הבין בנקאי הדולר שוב עלה ב-0.27% ל-3.8743 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM‏ ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל ממשיך לטפס מעלה ל-3.875, הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-23 במאי. עלייה מעל 3.88 עשויה לסלול את הדרך לעבר הגבול העליון של הטווח ב-3.90. למרות ציפיות הריבית הנמוכות לגבי הדולר, הדולר מתחזק למול השקל, בעיקר הודות לביקוש כרגע למטבעות מקלט בטוחים, וזאת לקראת משאל העם בשבוע הבא בבריטניה, שעשוי לטלטל את השווקים במידה והבריטים יחליטו לפרוש מהאיחוד האירופי ועל כן המשקיעים נוקטים משנה זהירות ומצמצמים את החשיפה שלהם לנכסים מסוכנים יותר כגון מניות, מטבעות אקזוטיים (כדוגמת השקל), נפט ועוד. 

נראה כי משאל העם, על רקע הסקרים המצביעים על יתרון לתומכים בפרישה מהאיחוד, מאפיל על החלטת הריבית של הבנק הפדרלי, שתתקיים הערב. על פי כמעט כל ההערכות, הבנק הפדרלי יותיר היום את הריבית ללא שינוי, וזאת בעקבות נתוני התעסוקה הגרועים שפורסמו בתחילת החודש. הבנק הציב לעצמו כיעד מדיניות לנרמל את הריבית ב-2016 ואף הכריז בסוף 2015 כי הוא צופה 4 העלאות ריבית ב-2016, ואולם כמעט כל מה שיכול היה להשתבש, השתבש – החל מצניחת הנפט, האטת הצמיחה בסין, הבעיות בגוש האירו, והקש האחרון – נתוני התעסוקה הגרועים שקטעו רצף חיובי של גידול בשוק התעסוקה.

כמו כן, גם התנאים הפוליטיים יקשו על הבנק להעלות את הריבית בחודשים הקרובים. ראשית, המדיניות של הבנק בהמשך השנה תלויה במידה רבה בתוצאות משאל העם בבריטניה ובתגובה של השוק למקרה שבריטניה תפרוש. התערערות היציבות בשווקים הפיננסיים במקרה של עזיבה תקשה על הפד להעלות את הריבית בחודשים הקרובים. ואם לא די בכך, גם קמפיין הבחירות המתחמם בין הילרי קלינטון לדונלד טראמפ יוצר תנאים בעייתיים עבור הפד, שמשתדל להתרחק ככל הניתן מהוויכוח הפוליטי".