הבורסות שינו כיוון אתמול (חמישי), ושערי המניות בניו יורק עלו הבוקר והם עולים במזרח הרחוק. החוזים העתידיים של מדדי המניות של ניו יורק ולונדון עולים, וכל זאת משום שחברת פרלמנט בריטית נרצחה אתמול באזור הבחירה שלה בצפון אנגליה. אין ספק כי משאל העם של בריטניה בסוגיית חברותה בקהילה האירופית - שולט בשווקים.
 
נגידת הבנק המרכזי של ארה"ב ג'נט ילין אמרה אמש כי מדובר באירוע בעל השלכות כלכליות גלובאליות. היא עוד הוסיפה שזה אחת הסיבות העיקריות לאי שינוי שערי הריבית הדולריים. נגיד הבנק המרכזי של שוויץ אמר כי יציאת בריטניה מהשוק האירופי תביא לכאוס כלכלי ופוליטי.

עד עכשיו, רוב סקרי דעת הקהל שפורסמו לאחרונה הצביעו על נטייה לצאת מהקהילייה האירופית אך אתמול היה מפנה. בשעות הצהריים חברת פרלמנט בריטית ממפלגת הלייבור, ג'ו קוקס, נרצחה באזור הבחירה שלה והדבר עשוי להשפיע על אותם מצביעים שמגדירים את עצמם כי לא החליטו, שכן מדובר בפוליטיקאית מאוד פופולרית שתמכה בצורה תקיפה באי-יציאתה של בריטניה מהקהילייה האירופית.

משקיפים פוליטיים טוענים שרציחתה עשויה לחייב את ראשי מפלגת הלייבור ובראשם ג'רמי קורבין שעומד בראש המפלגה, לנקוט עמדה יותר תקיפה לגבי הישארותה של בריטניה באיחוד האירופי. רוב המומחים טוענים שיציאתה של בריטניה מהקהילייה האירופית תשפיע על מעמד העובדים, אך המפלגה ובוחריה לא ידועים ככאלו שמחבבים את הקהילייה האירופית.


בינתיים, האפשרות שבריטניה תצא מהקהילה האירופית קטנה וזה משמח את המשקיעים. בעת נעילת הבורסות של אירופה אתמול, הירידות של הימים הקודמים התמתנו מאוד ולקראת נעילת המסחר המשקעים החלו אף להתייצב, אך המדדים עדיין יורדים.

הפוטסי של לונדון ירד ב-0.27% ל-5,950.48 נקודות, מדד הדקס של פרנקפורט ירד ב-0.59% ל-9,550.47 נקודות ואילו מדד הקאק של פריז ירד ב-0.45% ל-4,153.01 נקודות. עם זאת, בשעות אלו החוזים העתידיים של מדדי המניות עולים. הפוטסי של לונדון ב-0.61% והדקס של פרנקפורט ב-0.45%.

בניו יורק ישנה סגירה חיובית, האס אנד פי 500 עלה ב-0.31% ל-2,077.99 נקודות. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.53% ל-17,733.10 נקודות ואילו מדד הקאק עלה ב-0.21%  ל- 4,844.02 נקודות. במזרח הרחוק, השערים עולים בשעות אלו: הניקי של טוקיו עולה ב-1.49, ההנג סנג עולה ב-0.70% וה-SSE  של שנחאי עולה ב-0.69%.